Rekordowy Krak Jam w Krakowskim Parku Technologicznym

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

W trakcie zakończonego w niedzielę Krak Jamu powstało 39 projektów gier wykonanych przez 136 uczestników krakowskiej edycji Global Game Jam. Tym samym wydarzenie zorganizowane w Krakowskim Parku Technologicznym było największym w Polsce.

Programiści zajmujący się na co dzień projektowaniem gier, graficy, specjaliści od dźwięku, ale również studenci krakowskich uczelni – łącznie blisko 140 miłośników gier komputerowych wzięło udział w 48-godzinnym maratonie tworzenia gier w ramach inicjatywy Global Game Jam. Krakowska edycja tej imprezy kolejny raz była przygotowana przez Krakowski Park Technologiczny przy współpracy z Moonlit Games Studio.

– KrakJam stanowi pewnego rodzaju wyzwanie, w którym możemy sprawdzić swoje umiejętności i rozwijać kreatywność poprzez wspólną pracę, zabawę oraz rywalizację w jednym. Samo wydarzenie wzmacnia w nas zapał i chęci do dalszego tworzenia gier, a często też rodzi oryginalny projekt, który możemy na spokojnie dopracować i wydać – mówi Mateusz Pelc, uczestnik Krak Jam 2018. 

Tegorocznym globalnym tematem narzuconym przez organizatorów GGJ była transmisja i wszystkie projektowane gry musiały zawierać elementy związane z tym motywem. Najlepiej z wyzwaniem czasu, tematyką oraz hackatonowymi warunkami poradzili się Adrian Hebda, Dariusz Halama oraz Mateusz Biedrzyński tworząc grę I want to be famous!, która zyskała największe uznanie w oczach wszystkich uczestników.

Drugie miejsce zdobyła gra Trainsmission przygotowana przez duet weteranów KrakJam – Daniela Wojnarowskigo oraz Marcina Radomskiego opracowana z myślą o komputerach Commodore 64. W głosowaniu uczestników trzecie miejsce zdobył projekt LabRat przygotowany przez zespół w składzie: Tomasz Szymański, Adrian Panas, Leszek Nowak, Kinga Juszka, Monika Filipiak oraz Kinga Cabała. Specjalne wyróżnienie od Baltic Games Industry zdobył zespół odpowiedzialny za projekt inspirowany cyberpunkiem i grą Superhot –Transmission Impossible, w skład którego weszli Wiktor Czosnowski, Piotr Kucharski, Aleksandra Pałosz oraz Dawid Romanowski.
 
Wszystkie gry przygotowane w ciągu 48 godzin KrakJamu dostępne są do pobrania za darmo w tym miejscu.
 
Organizatorzy Krak Jam przygotowali w tym roku liczne atrakcje dla uczestników, chcąc urozmaicić 48-godzinny maraton pracy nad grami. Zainteresowani mogli między innymi zobaczyć film dokumentalny Wszystko z nami w porządku w reżyserii Borysa Nieśpielaka opowiadający o niezależnym studiu pracującym nad grą Lichtspeer, wziąć udział w sesji zdjęciowej dla zespołów oraz zjeść tort z okazji dziesięciolecia projektu Global Game Jam. Pierwszego dnia uczestnicy mieli również możliwość udziału w prelekcjach prowadzonych przez przedstawicieli partnerów imprezy: Huuuge Games oraz Nano Games.