Relacja z Dublin Poznań Startup Bridge

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

18 czerwca, w dniu ostatniego meczu Irlandczyków podczas UEFA EURO 2012 w Centrum Konferencyjnym Polska odbył się “video most” pomiędzy przedsiębiorcami z Poznania i Dublina. Celem wspólnej video konferencji było poznanie warunków, sytuacji i perspektyw na przyszłość w obu miastach.

18 czerwca, w dniu ostatniego meczu Irlandczyków podczas UEFA EURO 2012 w Centrum Konferencyjnym Polska 13 odbył się “video most” pomiędzy przedsiębiorcami z Poznania i Dublina. Celem wspólnej video konferencji było poznanie warunków, sytuacji i perspektyw na przyszłość w obu miastach.

Autorem tekstu jest: Piotr Biegun

W trakcie, krótkich prezentacji z obu stron można było usłyszeć o akceleratorze Huge Thing, jakie idee i cele za nim stoją oraz o tym dlaczego Poznań jest ciekawym miejscem do tworzenia globalnych startupów. Słuchając wypowiedzi Irlandczyków mogliśmy usłyszeć o potencjale Irlandii, o dotychczasowych sukcesach w budowaniu społeczności firm technologicznych oraz o szansach i możliwościach dla nowych firm.

W trakcie prezentacji Enterprise Ireland oraz Dublin Business Innovation Centre można było usłyszeć, że w Irlandii jest dostępnych ponad 800 mln euro w funduszach różnego typu, atrakcyjnych warunkach podatkowo-prawnych dla przedsiębiorstw, o młodej wykształconej międzynarodowej sile roboczej i obecności największy firm z różnych branży w tym finansowej, medycznej i nowych technologii (duże biura międzynarodowych firm takich jak: Microsoft, UPS, ebay, SIEMENS, Lilly, Symantec, Oracle, Citigroup czy Google) oraz wsparciu jakie można uzyskać od tych organizacji.

Po Irlandczykach występował Mike Sikorski, Polak który od 11 lat przebywa w Irlandii. Opowiadał o szansach w Irlandii i o swojej firmie www.huggity.com, która pozwala w dodatkowy sposób zaangażować fanów wydarzeń sportowych po całym wydarzeniu.

W dalszej części “video mostu” można było usłyszeć również Bartka Golę z SpeedUp Group mówiącego o problemach polskich firm, o tym jak wielkość polskiego rynku ogranicza myślenie o zagranicznej ekspansji i o zmieniającym się podejściu do tworzeniu startupów, które są coraz bardziej ukierunkowane na międzynarodowy sukces. Całość prezentacji została podsumowana wystąpieniem przedstawiciela firmy Benetel, która z pomocą irlandzkich organizacji obecnie produkuje rozwiązania z zakresu technologii bezprzewodowych do krajów europejskich, USA, Brazyli, Japonii i Chin.

W przerwie pomiędzy prezentacjami odbył się konkurs prezentowania firm i ich produktów. W konkursie wzięły udział cztery zespoły z Polski (uczestnicy Huge Thing) oraz trzy zespoły z Irlandii (Enterprise Ireland). W polskiej części konkursu przedstawione zostały startupy:

  • MoodUp – narzędzie na urządzenia mobilne pomagające uświadomić, przygotować i zrozumieć znaczenie wizyt młodych pacjentów u lekarzy różnego typu;
  • Pocademy – nowy i interaktywny sposób nauki gry w pokera online, który pozwala nauczyć się gry w pokera bez potrzeby czytania zaawansowanych i trudnych artykułów szkoleniowych;
  • Lorneta – projekt, którego celem jest stworzenie innowacyjnego sposobu reklamowania w sieci poprzez wykorzystanie formuły quizu dającego dodatkową możliwość na monetyzację treści właścicielom serwisów bez denerwowania ich użytkowników natarczywą reklamą;
  • Sellbox – serwis internetowy pozwalający na łatwe sprzedawanie plików z Dropboxa. Dzięki integracji z Dropboxem i systemem płatności PayPal, jest bardzo szybkim i prostym w obsłudze narzędziem, za pomocą którego można sprzedawać dowolny rodzaj plików;

Po stronie irlandzkiej można było posłuchać prezentacji 3 startupów:

  • Text me a drink – projekt umożliwiający postawienie swojemu znajomemu drinka, obiadu czy piwa z wykorzystaniem SMS i płatności PayPal;
  • Cluey – rozwiązanie dla dotykowych i mobilnych punktów sprzedaży (ePOS);
  • 45 sounds – projekt umożliwiający fanom muzyki przeglądania filmów video z koncertów z oryginalnym i dobrej jakości dźwiękiem w tle;

Polskie zespoły były oceniane przez zebranych irlandyczków, natomiast irlandzkie przez jury polskie złożone z Bartka Sieprackiego, Mike’a Hogana (obaj są przedstawicielami Enterprise Ireland w Polsce), Arka Hajduka (Huge Thing) i Bartka Golę (SpeedUp Group). Irlandzką część konkursu wygrał 45 sounds, a polską MoodUp. W zgodnej opinii uczestników prezentacje polskich zespołów były bardziej porywające, ale to irlandzkie zespoły miały bardziej dojrzałe produkty. Po obu stronach kamery w jednym miejscu siedzieli zarówno Irlandczycy jak i Polacy dzięki temu można było na bieżąco wymieniać swoje spostrzeżenia i nawiązywać nowe kontakty.

Za organizację spotkania po stronie polskiej odpowiadał Arek Hajduk, który jest założycielem poznańskiego akceleratora Huge Thing. Organizatorami „video mostu” w Irlandii byli David Scanlon z Enterprise Ireland oraz Guinness Enterprise Centre.

Autorem tekstu jest Piotr Biegun, cofounder of Whalla i uczestnik akceleratora HugeThing.