Revenue Trends 2012, czyli jak zarabiać więcej w biznesie online

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

O konferencji Revenue Trends 2012, która odbędzie się w Warszawie w dniach 16-17 kwietnia, rozmawiamy z Agnieszką Świtkowską i Dariuszem Sokołowskim z NoNoobs – organizatorami wydarzenia.

O konferencji Revenue Trends 2012, która odbędzie się w Warszawie w dniach 16-17 kwietnia, rozmawiamy z Agnieszką Świtkowską i Dariuszem Sokołowskim z NoNoobs – organizatorami wydarzenia.


Jaka jest główna idea konferencji Revenue Trends 2012?

Agnieszka Świtkowska: Przychody, zyski, kasa czyli jak zarabiać więcej w biznesie online – to główna idea tej konferencji.

Na Revenue Trends 2012 chcemy pokazać możliwe ścieżki rozwoju, wskazać nie tylko trendy i zjawiska, na których w przyszłości będziemy budowali biznes, ale też narzędzia wspierające sprzedaż, emisję reklam czy działania marketingowe. Pamiętajmy, że obecnie polska gospodarka internetowa jest warta 35,7 mld zł., a według prognoz w najbliższych latach ten biznes będzie rósł dwukrotnie szybciej niż PKB! To świetne prognozy pokazujące ogromny potencjał branży, ale stawiający przed nami spore wyzwania. Na naszych oczach dokonują się przełomowe zmiany na rynku mediów online, wymuszające od wydawców dostosowanie się do preferencji i oczekiwań użytkowników, poszukiwanie nowych źródeł przychodu, a także nowych modeli biznesowych. Podobne wyzwania stoją przed właścicielami sklepów online, domów mediowych, sieci reklamowych czy agencji.

Przygotowując tę konferencję postawiliśmy sobie za cel, aby była ona przydatna i interesująca dla każdego, kto planuje rozwój przedsięwzięć na rynku online i chciałby uzyskiwać coraz większy zwrot z inwestycji.

Zależy nam na tym, aby uczestnicy z Revenue Trends 2012 wrócili z głową pełną pomysłów i nowymi kontaktami.

Branża internetowa w Polsce rozwija się znakomicie, a przez to bardzo szybko przybywa nowych spotkań branżowych. Czym wyróżnia się Revenue Trends 2012?

AŚ: Program Revenue Tends 2012  to swoisty dialog „starej” branży internetowej z tą nową, która być może nie obchodzi jeszcze swojego 20-lecia istnienia, ale z dużym impetem już wchodzi na rynek 🙂 Zaprosiliśmy do wystąpień ludzi, którzy mają na swoim koncie wiele sukcesów i o których śmiało można powiedzieć, że budowali polską branżę online oraz przedstawicieli nowych przedsięwzięć, wprowadzających świeże tchnienie do internetowego świata.

To konferencja, która ma za zadanie pokazać szerszy kontekst rynkowy – ewolucję modeli przychodowych, wyniki badań oglądalności witryn czy preferencji klientów sklepów internetowych, dotykać istotnych problemów i zjawisk w branży online, a także dostarczyć wiedzę o nowych narzędziach wspierających prowadzenie biznesu.

Kto powinien wybrać się na Revenue Trends 2012?

Dariusz Sokołowski: Przede wszystkim osoby odpowiedzialne w firmach i organizacjach za generowanie przychodów z rynku internetowego i mobilnego. W modelowym ujęciu powinien być to CRO (Chief Revenue Officer), jednak takie stanowiska są przede wszystkim w firmach amerykańskich, rzadziej spotykamy je w Europie. Będę to więc osoby odpowiedzialne za przychody z reklamy internetowej i mobilnej, osoby odpowiedzialne za przychody ze sprzedaży produktów czy usług, osoby odpowiedzialne za nowe kanały przychodowe w tym przychody z virtual goods, aplikacji, abonamentów dostępowych, twórcy nowych projektów poszukujący wiedzy o tym, jak rozwijać własny biznes, tak aby potencjalny inwestor chciał go dofinansować.

Skład prelegentów wygląda imponująco. Na konferencji pojawią się najwięksi gracze polskiego internetu. Trudno było ich do tego namówić?

AŚ: Mamy doświadczenie w namawianiu, od 2006 roku zrobiliśmy… kilka konferencji 🙂  Kluczowy jest temat przewodni konferencji, który stwarza warunki do dyskusji na najwyższym poziomie dającym największym graczom polskiego internetu możliwość wpisania się w ideę Revenue Trends 2012.

To chyba też kwestia zaufania do nas i do naszych projektów :), które jak dotychczas zakończyły się sukcesem.

DS: To są osoby, których kalendarz jest wypełniony od rana do później nocy. Mamy szczęście, że działamy na rynku już od długiego czasu i łatwiej jest nam przekonywać do występowanie podczas naszych eventów. Mamy też mocne wsparcie w postaci Rady Programowej, która wspiera nas w kluczowych kontaktach z Prelegentami. Wspierają nas również nowe i stare media, w tym Mam Startup za co gorąco dziękujemy.

Jest szansa, że w kolejnych edycjach konferencji będziemy mogli zobaczyć większą liczbę zagranicznych gości?

AŚ: Mając tak imponujące grono prelegentów pierwszej edycji liczę, że nie będziemy mieli problemu z zaproszeniem większej liczby ciekawych osób z zagranicy.

DS: Tak, będziemy mocno nad tym pracować zaraz po zakończeniu tej edycji. Niestety to my wciąż uczymy się od bardziej rozwiniętych rynków, przede wszystkim uczymy się od amerykanów, którzy jak nikt na świecie potrafią generować przychody z rynku internetowego i mobilnego. Niewiele naszych firm jeszcze jest w stanie rywalizować na globalnym rynku niestety. Wyjątkiem są tu firmy growe takie jak CD Projekt, City Interactive czy Techland, które już nawiązały konkurencyjną rywalizują na światowych rynkach. Mam nadzieję, że wkrótce to się stanie również z biznesem internetowym. W biznesie mobilnym, zwłaszcza aplikacyjnym nie wymagającym dużych nakładów finansowych jest już coraz lepiej.

Jak wygląda agenda konferencji? Konkretnie, jakie tematy będą poruszane?

DS: Główne tematy to przychody z reklamy, ecommerce oraz sprzedaż kontentu. Ważnym elementem będzie też monetyzacja social media, paywalle, optymalizatory kreacji czy targetowanie na podstawie coraz większej liczby dostępnych danych.

AŚ: Pierwszy dzień zdominują prezentacje dotyczące generowania przychów z treści internetowych oraz content marketingu. Kulminacją tego dnia będzie rozmowa Łukasza Wejcherta i Tomasza Józefackiego byłych szefów głównych polskich portali. W trakcie konferencji nie zabraknie ciekawych analiz dotyczących modeli przychodowych, tematów związanych z inwestycjami w stratupy i przykładów nowatorskich projektów, które mają szansę wyznaczyć nowe trendy na rynku. Jedna z prezentacji będzie poświęcona budowaniu przewagi konkurencyjnej na wykorzystaniu danych – Big Data to jeden z najważniejszych trendów ostatniego roku!

Zainteresowanym tematami związanymi z reklamą polecamy prezentację pod tytułem „How digital (could) kill the (old skull) media stars”, która, jak sadzimy, może wywołać gorąca dyskusję w kuluarach 🙂

Jest wiele ciekawych wystąpień choćby o modelach biznesowych aplikacji mobilnych albo zwycięskich strategiach dla wydawców płatnych treści, w sieci i na tabletach.

Ile kosztuje uczestnictwo w konferencji?

DS: 899 zł cena regularna, natomiast przygotowaliśmy specjalną cenę dla startupów czytających Mam Startup – 450 zł.

Jakie macie plany i pomysły na rozwój tego przedsięwzięcia?

DS: Zastanawiamy się nad wertykalizacją kolejnych eventów, które będą w całości dotyczyły wybranego segmentu przychodowego, tak żeby jak najbardziej kompleksowo pokazać temat. Dwa dni na pokazanie każdego aspektu generowania przychodów z różnych fragmentów działań firmy to stanowczo za mało. Każda nowa edycja być może będzie więc poświęcona konkretnemu tematowi np. przychody ze sprzedaży produktów i usług, przychody z reklamy, przychody z rynku aplikacyjnego.

Dziękuję za rozmowę, a naszych czytelników zapraszamy do udziału w Revenue Trends 2012.

Uwaga!
Na czytelników MamStartup.pl czekają specjalne bilety w cenie 450 zł (zamiast 899 zł).
Żeby otrzymać tańszy bilet, przy rejestracji należy podać kod BWL-0448-3873-21. Kod zadziała tylko dla pierwszych 10 osób!