Robert Król (Holo4Med): Gdy w strukturze właścicielskiej pojawia się spółka zamiast  foundera, większość funduszy się wycofuje

Dodane:

Hanna Baster Hanna Baster

Robert Król Holo4Med

Udostępnij:

Kilka miesięcy spin-off Holo4Med uniezależnił się od firmy-założycielki, grupy TenderHut. Skąd taka decyzja? I dlaczego podjęto ją właśnie teraz? O to pytamy Roberta Króla, CEO startupu. Rozmawiamy również m.in. o aktualnej sytuacji medtechów.

Jaką innowację na rynek wprowadza Holo4Med, w czym tkwi jego siła?

Holo4Med wprowadza innowacyjne rozwiązania w obszarze „telehealth”, służące głównie do zdalnego monitorowania pacjentów. Nasza platforma MediHelp ma możliwość integracji z wieloma urządzeniami medycznymi jak EKG, stetoskop, pulsoksymetr, spirometr, opaska medyczna, czy waga. Dzięki temu pacjenci mogą bezpiecznie i wygodnie korzystać z tych urządzeń w swoim domu, natomiast lekarz otrzymuje szybki dostęp do danych pacjenta, niezależnie od miejsca i czasu.

Nasza druga linia biznesowa wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality). Dzięki niej umożliwiamy tworzenie interaktywnych wizualizacji medycznych, które mogą być wykorzystane w diagnostyce, szkoleniach medycznych i procedurach operacyjnych. Dzięki zastosowaniu technologii HoloLens firmy Microsoft, lekarze czy personel medyczny mogą zobaczyć projektowane obrazy np. narządów wewnętrznych w rzeczywistym środowisku, co znacznie poprawia efektywność i dokładność procedur medycznych.

W jaki sposób powstało Holo4Med?

Holo4Med wywodzi się z technologicznej grupy kapitałowej TenderHut. Założone zostało przez zespół ekspertów z dziedziny medycyny i technologii. Zauważyliśmy rosnące zapotrzebowanie na nowe narzędzia w sektorze medycznym, które mogłyby poprawić proces diagnostyki, leczenia i edukacji.

Skąd pomysł na Holo4Med?

Obecnie sektor zdrowotny stoi przed wieloma wyzwaniami, które wymagają innowacyjnych rozwiązań i podejścia. Od dawna przyglądaliśmy się wyzwaniom oraz trendom tego sektora, ale pandemia jeszcze bardziej uwypukliła niektóre z nich, zmieniła także zachowania pacjentów oraz lekarzy.

Koszty opieki zdrowotnej stale rosną, co sprawia, że kluczowe staje się znalezienie sposobów ich optymalizacji, jednocześnie zapewniając wysoką jakość i dostępność usług medycznych. Nasz model, który nazwaliśmy „Domowy szpital”, wychodzi właśnie naprzeciw tym wyzwaniom, pozwalając na świadczenie opieki zdalnej w czasie rzeczywistym, eliminując konieczność udania się do placówki medycznej. Dzięki temu, że pomiary są regularnie wysyłane, lekarze mogą wcześniej zidentyfikować nieprawidłowości i podjąć odpowiednie interwencje, co przyczynia się do poprawy opieki nad pacjentem i zapobiegania powikłaniom.

Jak powstawał Holo4Med?

Opracowanie kompletnego rozwiązania było procesem długotrwałym i wymagało współpracy wielu specjalistów, w tym dużej liczby programistów. Przez wiele miesięcy pracowaliśmy nad doskonaleniem technologii rzeczywistości rozszerzonej, tworzeniem interfejsów użytkownika i testowaniem rozwiązania w środowisku.

Wspólnie udało się nam stworzyć HoloMIAI- innowacyjny system nawigacji obrazowej, który wykorzystuje technologię mieszanej rzeczywistości z użyciem gogli Hololens, gdzie wprowadzenie algorytmów oddechowych było dużym wyzwaniem i zajęło najwięcej czasu.

System HoloMIAI wspomaga chirurga w precyzyjnym określeniu położenia igły w ciele pacjenta w czasie rzeczywistym. Wykorzystuje w tym celu fuzję  obrazów USG i tomografii komputerowej na goglach HoloLens, z uwzględnieniem ruchomości oddechowej narządu w trakcie zabiegu. Obecnie system przeznaczony jest do zabiegu ablacji w jamie brzusznej. Rozwiązanie potencjalnie może być stosowane w biopsjach onkologicznych, termoablacji zaburzeń rytmu serca, termoablacji gruczołów tarczycy, a także termoblacji nerek.

Produkt opracowany, ale trzeba go jeszcze sprzedać. Jakie są Wasze główne kanały marketingowe i sprzedażowe, jak docieracie do potencjalnych klientów?

Nasze główne kanały marketingowe i sprzedażowe obejmują targi medyczne, konferencje branżowe, współpracę z instytucjami medycznymi oraz działania marketingowe online, takie jak strona internetowa, media społecznościowe i kampanie reklamowe. Dzięki temu Holo4Med może dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli szpitali, klinik czy uniwersytetów medycznych.

I powiązane pytanie, a mianowicie dotyczące ekspansji zagranicznej. Nie tyle jednak Holo4Lab,a TenderHut, bo to przecież TH zbudował podstawy dla ekspansji zagranicznej dla Waszej spółki. Jak ie były główne kanały, którymi z sukcesem udało się poprowadzić ekspansję zagraniczną do Stanów Zjednoczonych, Chin czy Skandynawii?

TenderHut jako grupa kapitałowa działa na międzynarodowych rynkach od lat dzięki sieci zaufanych partnerów biznesowych. Grupa zbudowała swoją przewagę w oparciu o komplementarność usług. Dla przykładu, jeżeli koncern z własnym laboratorium badawczym jest zainteresowany rozwiązaniami z zakresu LIMS – a tę gałąź obsługuje Solution4Labs, to jest to także pole do współpracy dla Holo4Med. Działając jako grupa spółek posiadająca szerokie portfolio rozwiązań, możemy rozmawiać z największymi korporacjami o wsparciu ich w różnych aspektach.

Jaki model ekspansji zagranicznej stosuje sam Holo4Med?

Sama spółka Holo4Med wykorzystuje głównie partnerstwo z Microsoft, w planach ma rozwój sieci sprzedaży poprzez nawiązanie współpracy partnerskiej z podmiotami lokalnymi w poszczególnych krajach.

31 marca br. to ważna data dla Holo4Med – uniezależnienia się od TenderHut. Dlaczego TH postanowiło sprzedać udziały w Holo4Med? Czy powodem jest bessa na startupowym rynku?

Uniezależnienie Holo4Med od powiązań kapitałowych z grupą TenderHut było wpisane w naszą strategię rozwoju, jak również w strategię  TenderHut odnośnie działalności inwestycyjnej. Dodatkowo obecna sytuacja na rynku stanowi swoisty katalizator przyspieszający ten proces. Za takim rozwiązaniem przemawia kilka względów.

Po pierwsze spin-offy  korporacji, mają pod górkę w zakresie pozyskania finansowania. Gdy w strukturze właścicielskiej pojawia się spółka zamiast  foundera, większość funduszy się wycofuje. Między innymi dlatego zarząd TenderHut podjął decyzję o zaoferowaniu akcji kluczowym menadżerom, pracownikom i współpracownikom. W naszej ocenie usamodzielnienie jest dla nas szansą na jeszcze szybszy rozwój.

Po drugie działamy w branży healthcare, a medtechy w wyniku pandemii i kolejnych perspektyw finansowych w ramach środków UE mają ogromne perspektywy rozwoju. Unia Europejska oferuje różne źródła finansowania dla startupów i firm z sektora opieki zdrowotnej. Programy takie jak choćby Horyzont Europa, dostarczają duże środki na innowacyjne projekty, badania i rozwój.

Niedawno pisaliśmy o tym, jak medtechy radzą sobie z pozyskiwaniem grantów. Zachęcamy do lektury.