Robert Kubica wita klientów i zachęca do kupowania przekąsek na stacji. Wszystko dzięki współpracy startupu Ledholo i PKN ORLEN

Dodane:

Agata Ruszkowska Agata Ruszkowska

Robert Kubica wita klientów i zachęca do kupowania przekąsek na stacji. Wszystko dzięki współpracy startupu Ledholo i PKN ORLEN

Udostępnij:

W ramach programu Orlen Skylight accelerator, na stacjach PKN Orlen testowana jest właśnie technologia, dzięki której reklama zyskuje zupełnie nowe oblicze. O innowacyjnych hologramach, które mają pomóc zwiększyć sprzedaż na stacjach, opowiada nam założyciel Led Holo, a także przedstawicielka PKN Orlen. 

ORLEN Skylight accelerator to program skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata – koncern poszukuje startupów z rozwiązaniami odpowiadającymi na aktualne wyzwania biznesowe, czyli produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Przez ponad rok zrealizowano już pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. Jedną z nich jest Ledholo – polski startup, który oferuje nowoczesną formę reklamy w formie zawieszonego w przestrzeni obrazu 3D.

– Produkujemy wyświetlacze z efektem holograficznym, który daje imponujące efekty. Podczas tworzenia naszych wyświetlaczy holograficznych skupiliśmy się na jasności i rozdzielczości obrazu, ale także na aplikacji do zarządzania tymże obrazem. To, co mocno nas wyróżnia na rynku, to aż trzy sposoby zarządzania wyświetlaną animacją – możemy to robić bezpośrednio (dzięki WiFi łączymy się z samym urządzeniem), podłączając wyświetlacz do sieci (wtedy możemy zarządzać i monitorować obraz z dowolnego miejsca na świecie) lub przez Bluetooth – opowiada Witold Janczyński, managing director z Ledholo.

stacja PKN Orlen

fot. MamStartup

Innowacyjna reklama i szansa na rozwój

Ledholo jest startupem, który bierze udział w pilotażowym wdrożeniu w ramach ORLEN Skylight accelerator (możliwość przetestowania i skalowania rozwiązania w infrastrukturze ORLEN). To oznacza nic innego, jak możliwość komercyjnej współpracy z koncernem, finansowanie pilotażu oraz eksperckie wsparcie. Dzięki temu innowacyjne wyświetlacze holograficzne, wyświetlające hologramy Roberta Kubicy i produkty, które można kupić na stacji, pojawiły się już na pierwszej stacji ORLEN. Skąd się jednak wziął pomysł na biznes oparty na efekcie hologramu?

– Działamy na rynku od 2019 roku, a sam pomysł narodził się trochę wcześniej. Dokładnie w momencie, gdy hologramy zaczęły pojawiać się… w moich snach. Działaliśmy blisko dwa lata w tzw. garażu, ale wydostaliśmy się z niego dzięki naszemu pierwszemu poważnemu klientowi. Po trzech latach nadal z nim działamy i mamy nadzieję, że podobną współpracę nawiążemy z ORLEN. Szczególnie, że jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni komunikacją z koncernem i zarządzaniem tym projektem. Co ciekawe na samym początku nie wierzyliśmy, że możemy być przyjęci do programu, ale jednak z jakiegoś powodu postanowiliśmy złożyć wszystkie niezbędne dokumenty, później wzięliśmy udział w spotkaniach, prezentacjach… i udało się! Teraz mamy tzw. „pilota”, a gdy efekty emisji reklam będą pozytywne, mamy szansę na duży kontrakt, który z pewnością dodałby nam wiatru w skrzydła i pozwolił inwestować pieniądze w rozwój – dodaje Witold Janczyński.

– Wdrażanie nowych technologii stoi u podstaw rozwoju każdej firmy. Nowe technologie dają nam szanse na rozwój w różnych obszarach biznesowych, dostarczają nowoczesnych rozwiązań czy nowych produktów zwiększając tym samym konkurencyjność firmy. Dzięki temu odpowiadamy na potrzeby zmieniającego się rynku i wymagań naszych klientów. Testując rozwiązania proponowane przez Ledholo możemy promować naszą markę stop.cafe oraz produkty gastronomiczne dzięki nowym innowacyjnym nośnikom marketingowym z nowymi kreacjami – opowiada Jagoda Kwiatkowska, Kierownik Projektu w Biurze Rozwoju Sprzedaży Pozapaliwowej w PKN ORLEN.

hologram Roberta Kubicy na stacji PKN Orlen

fot. MamStartup

Technologia, która przyciąga klienta

Wyświetlacze holograficzne na stacji przy Al. Solidarności w Warszawie zostały zamontowane w dwóch miejscach – przy wejściu do obiektu (pionowy, wysoki wyświetlacz z wizerunkiem sportowca) i nad ladą z ofertą gastronomiczną (kwadratowy wyświetlacz pokazujący na zmianę kanapkę i kawę z oferty PKN ORLEN). Oba urządzenia wyświetlają dynamicznie zmieniający się obraz i przyciągają wzrok – dodatkowo hologram przedstwiający Kubicę wita głosowo każdego wchodzącego klienta. Zdaniem twórcy Ledholo, taka reklama jest dużo bardziej skuteczna od np. zwykłego billboardu.

– W Katedrze Biznesu na Uniwersytecie SWPS zrobiliśmy badania (pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Falkowskiego), które jednoznacznie potwierdzają, że obrazy prezentowane na tego typu urządzeniach wywołują silne emocje, dużo wyższą ocenę poznawczą i obniżają wrażliwość cenową, co ma istotne znaczenie w handlu – zaznacza Witold Janczyński.

– Moim zdaniem Ledholo proponuje bardzo ciekawe rozwiązanie, które na rynku jest nowe, świeże, przykuwające wzrok. Projekt na pewno może pozytywnie wpłynąć na rozpoznawanie marki i jest łatwe do wdrożenia, co jest bardzo ważne, jeśli chodzi o początki współpracy między dużym koncernem a startupem – dodaje Jan Raczyński, COO butiku doradczego Rebels Valley, który był odpowiedzialny za przeprowadzenie naboru, wybór i wstępną analizę zakwalifikowanych do programu startupów.

hologramy Ledholo

fot. MamStartup

stacja paliw PKN Orlen i hologram Roberta Kubicy

fot. MamStartup

A jak doszło do wyboru postaci na hologram? Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN przypomina, że według najnowszego badania ARC Rynek i Opinia, Robert Kubica niezmiennie pozostaje w gronie czterech najbardziej rozpoznawalnych sportowców w Polsce. W tym gronie jest jedynym przedstawicielem sportów motorowych.

– Od wielu lat w sposób świadomy i przemyślany budujemy naszą strategię sponsoringową w obszarze sportu. Robert odgrywa w niej kluczową rolę. Wyniki prowadzonych badań pokazują także, że nasi klienci doceniają te inwestycje i dzięki temu chętniej odwiedzają nasze stacje – dodaje Agata Pniewska z PKN ORLEN.

– Liczymy na to, że nośniki od Ledholo zainteresują klientów stacji. Za pomocą wyświetlanych trójwymiarowych animacji możemy pokazywać wizerunek naszego ambasadora, czyli Roberta Kubicy. Na wyświetlaczach umieściliśmy też rzeczywiste produkty, które klient widzi w witrynie kanapkowej. Mamy nadzieję, że są na tyle soczyste i apetyczne, że zachęcają do zakupu przekąsek – opowiada Jagoda Kwiatkowska z PKN ORLEN.

PKN Orlen

fot. MamStartup

– Ważnym elementem budowy konkurencyjnego koncernu multieneregtycznego jest poszukiwanie nowych rozwiązań. Stawianie na rozwój napędzany innowacjami, współpraca ze startupami z zewnątrz. PKN ORLEN stale rozwija narzędzia do realizacji projektów rozwojowych, a jednym z nich jest właśnie ORLEN Skylight accelerator. Koncern, jako atrakcyjny partner biznesowy, umożliwia młodym technologicznym spółkom realizację projektów odpowiadających na zróżnicowane, wymagające wyzwania. Współpraca z Led Holo pozwoli skuteczniej promować produkty na naszych stacjach paliw, aby jeszcze celniej odpowiadać na oczekiwania klientów – mówi Łukasz Kopeć, Kierownik Działu Innowacji i Akceleracji PKN ORLEN.

PKN ORLEN potwierdza, że koncern cały czas robi badania w różnych przestrzeniach i na różnych nośnikach, aby jak najlepiej sprawdzić możliwości pokazywania oferty firmy. Rozwiązanie od Ledholo jest zdaniem przedstawicieli firmy najlepszym dowodem na to, że z powodzeniem da się włączyć technologię do promocji oferty gastronomicznej. Testowanie takich rozwiązań z pewnością nie byłoby możliwe bez programu ORLEN Skylight accelerator, który pomaga nie tylko w budowaniu wizerunku koncernu, ale także rozwija biorące w nim udział startupy.

Sam startup Ledholo zamierza rozwijać swoją technologię, a kolejnym krokiem na tej drodze ma być zamienienie hologramu w bota. Wówczas projektowany na panelu obraz (w tym wypadku np. Roberta Kubicy) nie tylko witałby wszystkich klientów, ale też „rozmawiał” z nimi, czyli np. odbierał od nich zamówienia.