Przejęcie nie oznacza zmiany tożsamości. Addepto nadal działa pod własną marką i z zachowaniem lokalnej autonomii, zyskując jednocześnie zaplecze globalnej organizacji KMS Technology.
Addepto powstało w 2018 roku z bardzo prostą ambicją: robić AI, które naprawdę działa w biznesie (zanim stało się to modne). Założona przez Artura Haponika i Edwina Lisowskiego spółka od początku stawiała na praktyczne wdrożenia oraz rozwiązania gotowe do produkcji, budując kompetencje w obszarze AI i danych. Dziś spółka dostarcza gotowe do wdrożenia rozwiązania AI – od machine learningu i GenAI, przez inżynierię danych, po MLOps – wspierając klientów z branż takich jak lotnictwo, motoryzacja, logistyka, przemysł czy handel. Wśród partnerów i klientów Addepto znajdują się m.in. BMW, ABB, SITA i Continental, a strategiczne partnerstwo z Databricks umożliwia realizację projektów AI na dużą skalę.
– To ważny moment w historii Addepto. Przejęcie przez KMS Technology daje nam dostęp do globalnej skali, zasobów, a także międzynarodowych projektów, przy jednoczesnym zachowaniu naszej tożsamości, kultury i niezależności operacyjnej. Pozostajemy Addepto, firmą napędzaną innowacją i realnym wdrażaniem AI, a jednocześnie zyskujemy możliwości, które pozwolą nam szybciej rosnąć i dostarczać jeszcze większą wartość klientom na całym świecie – mówi Artur Haponik, CEO i współzałożyciel Addepto.
KMS Technology, założona w 2009 roku, wspiera globalne organizacje w budowie, modernizacji i skalowaniu produktów cyfrowych. Spółka zatrudnia ponad 1100 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Wietnamie, oferując kompetencje w zakresie digital engineering, danych i AI oraz sprawdzony, globalny model delivery. KMS Technology jest wspierana przez fundusz private equity Sunstone Partners z Doliny Krzemowej, zarządzający kapitałem
o wartości 1,7 mld USD.
– Przejęcie Addepto to strategiczny krok, który odpowiada na rosnące potrzeby rynku w obszarze AI-first. Połączenie zaawansowanych kompetencji AI Addepto z naszym doświadczeniem w inżynierii cyfrowej pozwala nam jeszcze skuteczniej wspierać klientów w transformacji cyfrowej, w Europie, obu Amerykach i regionie APAC – podkreśla Leo Tucker, CEO KMS Technology.