Rozpoczęliśmy współpracę z ponad 200 firmami, które dzięki nam zarobiły 1,5 mln złotych. Podsumowanie roku insbay

Dodane: 15.12.2021

Mikołaj Krzemiński

Udostępnij:

insbay jest darmową aplikacją mobilną, za pośrednictwem której można kupić produkty ze znanych programów telewizyjnych. To link pomiędzy telewizją a zakupami online, czyli doskonałe narzędzie do mierzenia efektywności product placement. Aplikacja zmienia tradycyjne lokowanie produktu w mierzalny kanał sprzedażowy.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

Początek 2021

Początek 2021 roku był dla nas powodem do dumy. To właśnie podczas noworocznych podsumowań mogliśmy pochwalić się tym, że nasza współpraca z TVN Grupą Discovery rozwinęła się szybciej, niż sądziliśmy. Jeszcze jesienią 2020 roku mieliśmy podpisaną umowę na współpracę przy programie „Zgłoś remont”. Szybko okazało się, że możemy rozszerzyć ją o dodatkowe programy stacji HGTV. I tak już na końcu 2020 i na początku 2021 w insbay można było znaleźć produkty z formatów „Pary w remont”,„Pomysłowych projektów” oraz „Remont razem”.

Oczywiście na początku 2021 prowadziliśmy też wiele rozmów m.in. z Discovery Columbia i France, Discovery Inc w Dublinie czy Funduszem Inwestycyjnym FundingBox Deep Tech Fund. Snuliśmy też dalsze plany dotyczące rozwoju aplikacji. To właśnie wtedy narodził się nowy pomysł – insbay musi wyjść poza granice kraju.

2021 rok i osiągnięcia insbay

Gdybyśmy mieli opisać 2021 rok liczbami, to wyglądałoby to następująco:

  • 60 000 użytkowników – właśnie tyle osób, bezpośrednio zainteresowanych produktami pokazywanymi w programach stacji HGTV, otworzyło aplikację przynajmniej raz. Zatem wszyscy ci użytkownicy otworzyli aplikację średnio 6,5 raza i spędzili w niej średnio ponad 17 minut oraz dwa razy więcej u naszych partnerów.
  • 1 000 000 przeklików – wg. Google Analytics od początku naszej działalności mieliśmy właśnie tyle przeklików z aplikacji insbay do sklepów e-commerce naszych partnerów. To daje średnio prawie 17 przekierowań na jednego użytkownika!
  • 1,5 miliona złotych – właśnie tyle dzięki insbay zarobili nasi partnerzy.

Te dane pokazują pewien rosnący trend. 60 000 użytkowników to więcej niż 20% średniej oglądalności widzów w szczytowej oglądalności stacji HGTV! Dzięki naszemu rozwiązaniu to właśnie ci widzowie odwiedzili sklepy partnerów, a część z nich zrobiła zakupy. Te liczby udowadniają, że insbay to świetne narzędzie nie tylko dla stacji TV, ale też dla reklamodawców oraz platform OTT. Aplikacja jest w stanie bezpośrednio zmierzyć wpływ product placement na widza oraz przekształcić go w prosperujący kanał sprzedaży.

Mówiąc o 2021 roku i jego osiągnięciach nie możemy pominąć tego, że współpraca z Grupą TVN Discovery jeszcze bardziej się rozwinęła – rok zaczynaliśmy od 4 formatów, a kończymy go z aż 13:

  • „Zgłoś remont” sezon 7,
  • „Pani Gadżet”,
  • „Pani Gadżet EXTRA”,
  • „Nowa Maja w ogrodzie”,
  • „Polowanie na ogród”,
  • „Weekendowa metamorfoza”,
  • „Rośliny dla zielonych”,
  • „Wymarzone ogrody”,
  • „Pomysłowe projekty” sezon 2.

2021 rok to także prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Do najważniejszych możemy zaliczyć:

  • Wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie organizowanym przez brief.pl
  • TOP 10 najbardziej innowacyjnych firm Europy Środkowo-Wschodniej (organizator Vestbee)
  • Wyróżnienie TOP 30 podczas konferencji organizowanej przez Infoshare,
  • Wyróżnienie TOP 40 podczas konferencji i akceleracji How To Web.

W 2021 roku rozpoczęliśmy też współpracę z ponad 200 nowymi firmami, a także gigantem branży e-commerce, czyli platformą Allegro. Dzięki temu w aplikacji można znaleźć więcej inspiracji – i to nie tylko wnętrzarskich, ale również tych z sektora „MODA I URODA”.

Nie porażki, a doświadczenia

Właśnie tak odbieramy to, czego w 2021 roku nie udało nam się zrealizować. Fiaskiem zakończyły się nasze rozmowy z Funduszem Inwestycyjnym FundingBox Deep Tech Fund, Impera Alfa czy Shape VC. Z perspektywy czasu sądzimy, że powodem mógł być brak zrozumienia fenomenu context relevant advertising i brak wiary w niniejsze naszym zdaniem globalne rozwiązanie jakim jest insbay.

Wciąż też zabiegamy o to, aby insbay mogło współpracować przy większych kanałach telewizyjnych z większą oglądalnością. Na ten moment rozmowy trwają, nie mniej jednak przeszkodą może być wciąż słabnąca oglądalność stacji HGTV. Nadal również nie udało nam się wprowadzić insbay na platformę OTT.

2022 rok i nowe plany

Tak jak już wspomniałem, insbay planuje wyjść poza granice kraju. Rozmowy dotyczące zagranicznych współprac rozpoczęły się już w połowie 2021 i mamy nadzieję, że 2022 rok to będzie czas ich realizacji.

Aktualnie priorytetem jest wejście na rynek telewizji i platform indyjskich OTT i w tym współpraca z takimi gigantami jak Viacom18 czy Zee Entertainment. To pozwoliłoby nam dotrzeć do nawet 120 mln widzów! Jeśli się to uda, kolejnym celem jest osiągnięcie 15 mln aktywnych użytkowników insbay na rynku indyjskim poprzez właśnie fenomen context relevant advertising.

Chcemy również, aby insbay pojawiło się w telewizji brytyjskiej – mamy zaplanowane rozmowy z Global Entrepreneur Program (GEP). Ponadto trwają rozmowy w Stanach Zjednoczonych – z Walmart (największą amerykańską siecią supermarketów, której jednnym z priorytetów jest rynek e-commerce) oraz BassPro (sprzedawcą artykułów związanych z polowaniem, kempingiem, wędkarstwem i wszystkim, co powiązane z kategorią OUTDOOR).

Autor: Mikołaj Krzemiński, pomysłodawca insbay