Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej podejmują współpracę z zagranicznymi klientami, a program FENG wspiera również inicjatywy związane z ekspansją międzynarodową. Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w tym realizację strategii ekspansji zagranicznej oraz dopasowania produktów i usług do konkretnych rynków docelowych, klientów i kanałów sprzedaży. Wsparcie ukierunkowane jest na umiędzynarodowienie działalności innowacyjnych przedsiębiorstw w celu zwiększenia ich dostępu do tradycyjnych oraz perspektywicznych rynków. Promocja koncentruje się wokół sektorów gospodarki o najwyższym potencjale eksportowym i innowacyjnym. Pomoc finansową uzyskają projekty, które promują markę produktową przedsiębiorcy i Markę Polskiej Gospodarki.
Kto może ubiegać się o wsparcie?
O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Ponadto muszą wpisywać się w jeden ze wskazanych sektorów gospodarki: medyczny i farmaceutyczny, budowy i wykańczania budowli, elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki, zielonych technologii (w tym OZE, GOZ), IT/ICT, przemysłu kreatywnego, kosmetyczny, maszyn i urządzeń, meblarski, motoryzacyjny, pojazdów szynowych, statków specjalistycznych, jachtów i łodzi, wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania, lotniczo-kosmiczny, spożywczy.
Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze to 155 mln zł. Wsparcie wynosi do 50% wartości projektu, przy czym minimalna i maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych nie są określone.
Dofinansowanie można przeznaczyć na:
- udział w zagranicznych targach w charakterze wystawcy,
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi
kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze
zwiedzającego lub konferencjach branżowych w czasie trwania misji, - kampanie promocyjne związane z udziałem w wydarzeniach targowych, a odbywające się w elektronicznych mediach masowych.
Wnioski do konkursu będzie można składać od 16 października do 30 listopada 2023 r. do godz. 16:00.
Więcej informacji o działaniu „Promocja marki innowacyjnych MśP” można znaleźć na stronie PARP
Przeczytaj również:
Ponad 1,2 mld zł na naukę. Działania Fundacji na rzecz Nauki Polskiej przyniosły efekty
Jak zdobywać europejskie granty? Oto 12 skutecznych porad