Po 2 tygodniach od startu haloDoctor oferuje usługi telemedyczne prawie 300 lekarzy i specjalistów. Pacjenci mogą wybierać spośród 40 różnych specjalizacji. W procesie wdrożenia jest kolejnych 300 specjalistów.
Program nie wymaga od lekarza skomplikowanych instalacji oraz zatrudnienia informatyka – wystarczy laptop z dostępem do internetu.
Platforma łączy online pacjentów oraz lekarzy i specjalistów. Internetowy serwis haloDoctor umożliwia osobom poszukującym pomocy medycznej i konsultacji online dotarcie bezpośrednio do lekarza specjalisty – bez oczekiwania, bez kolejek, bez konieczności przesiadywania w poczekalni.
– Stworzyliśmy platformę, która wprowadza zdalną medycynę ze sfery planów i strategii do codziennej praktyki lekarzy. haloDoctor zamyka cały proces e-Konsultacji w jednej wielomodułowej aplikacji Medfile.pl. Nie ma przesady w przekonaniu, że uruchomienie platform telemedycznych rozpoczyna nową epokę w medycynie, w relacjach pacjenta z lekarzem. Zmieni się bowiem tak wiele, że w tej chwili nawet trudno wymienić czy choćby opisać wszystkie konsekwencje – twierdzi Rafał Piszczek, CEO Medfile.pl.
e-Recepty
Kamieniem milowym w upowszechnianiu telemedycyny w Polsce stały się e-Recepty. Ich wprowadzenie znacząco upraszcza procedurę wystawiania recept, a przede wszystkim stanowi udogodnienie dla pacjentów, którzy mogą uzyskać potrzebne leki bez konieczności umawiania się na wizytę w gabinecie lekarza. Pacjent od stycznia receptę może otrzymać mailem lub SMS w postaci Kodu. Lekarz korzystający z Medfile może wystawić i przesłać pacjentowi e-Receptę nawet jeśli Pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta.
Dla pacjenta
Na internetowej stronie haloDoctor pacjent uzyska pomoc równorzędną z osobistą poradą w gabinecie specjalistycznym w zakresie usług, które kwalifikują się do porady telemedycznej. Pacjent po prostu wskazuje dolegliwości, albo wyszukuje lekarza, z którego pomocy chciałby skorzystać. Zdalnych porad udzielają lekarze, którzy prowadzą własne gabinety, albo pracują w poradniach.
Platforma przekazuje informacje o tym, który lekarz i w jaki sposób jest dostępny w porze najbardziej odpowiadającej pacjentowi. Zgłaszający się po poradę ma z kolei możliwość zarezerwowania e-Wizyty, przekazania dokumentacji w formie elektronicznej, uzyskania porady i e-Recepty, a także wygodnej opłaty za usługę (zwykle tańszą niż wizyta w gabinecie).
Pacjent i lekarz mogą również swobodnie zdecydować o tym czy telekonsultacja odbędzie się w formie wideoczatu, czatu tekstowego czy rozmowy telefonicznej. Zarówno przebieg konsultacji, jak i dokumentacja mogę być automatycznie archiwizowane. Podczas kolejnych konsultacji można z tych danych wygodnie i szybko korzystać, bez ponoszenia niepotrzebnych dodatkowych kosztów czy obawy, że dokumentacja będzie niepełna, bądź zostanie utracona.
– Opracowanie kompletnego systemu, wraz z testowaniem i implementacją, to ponad pół roku pracy w sumie kilkunastu osób w trzech zespołach – wyjaśnia Szymon Błąkała członek rady nadzorczej Medfile S.A. i lider sekcji R&D w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat – Celem naszych działań było maksymalne uproszczenie i przejrzystość platformy, zarówno dla pacjenta, jak i lekarza. Dążymy do tego, aby osoba potrzebująca zdalnej porady medycznej miała możliwość jak najszybszego kontaktu z lekarzem specjalistą, w sposób nie tylko wygodny i bezpieczny, ale również gwarantujący wysoką jakość takiej e-Wizyty.