Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Raport #FoodDelivery2020

rynek food delivery jeszcze przed pandemia rosl w tempie 40 rocznie raport fooddelivery2020
Udostępnij:
97% ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem.

Rosnący rynek dostaw sprawia, że restauratorów czekają dynamiczne zmiany – błyskawicznie popularyzuje się np. trend dark kitchen. Firma Rebel Tang łączy gastronomię z nowoczesnymi technologiami, tworząc sieć wirtualnych restauracji. Postanowiła zgłębić internetowe dane na temat jedzenia z dowozem w raporcie #FoodDelivery2020.

Internet to najlepszy barometr nastrojów społecznych, wobec czego za pośrednictwem narzędzi analitycznych, badających wypowiedzi i wyszukiwania internautów (takich jak SentiOne czy Google Trends) firma Rebel Tang, przeanalizowała rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci w 2020 roku. Sprawdzono między innymi, jak często wspominano o dostawach z restauracji, o których aplikacjach do zamawiania jedzenia dyskutowano najczęściej, które dania są dla zamawiających w sieci najatrakcyjniejsze oraz jakie błędy popełniają restauracje podczas dowozu dań klientom. Analiza wykazała pewne tendencje, ale też pozwoliła zebrać rozmaite ciekawostki, jak choćby takie, że Polacy nie zamawiają śniadań z dowozem, a najczęściej decydują się na gotowe dania w piątki i to niekoniecznie z restauracji w których już kiedyś jedli.

Food Delivery rośnie w siłę

– Zdecydowaliśmy się na opracowanie raportu, ponieważ jesteśmy przekonani, że to dane napędzają dziś przedsiębiorców. Mamy świadomość, że rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt trwającej epidemii koronawirusa, która napędza cały rynek dostaw online, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii. Mając na uwadze powyższe, postanowiliśmy sprawdzić, jak polscy internauci dyskutowali o dostawach restauracyjnych, na jakich platformach najchętniej dzielili się wrażeniami i na co narzekają. Analiza wydała nam się na tyle interesująca, że postanowiliśmy podzielić się jej wynikami z rynkiem – opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Z punktu widzenia lokali gastronomicznych nie sposób bagatelizować internetowych trendów. Zwłaszcza w czasach gdy 72% użytkowników sieci deklaruje, że ma w smartfonie przynajmniej jedną aplikację do zamawiania jedzenia.

Zebrane informacje przedstawiono w formie bezpłatnego raportu, dostępnego tutaj.