Marzą o stabilnej firmie, która będzie dynamicznie się rozwijała i wchodziła do kolejnych państw. Aby to osiągnąć ciężko pracują nad aplikacją. – Pomysłu jesteśmy pewni. Widać to po liczbie podobnych aplikacji powstających na całym świecie, teraz wszystko zależy od modelu i wejścia na rynek, a po drugie dobry zespół to dobry startup – zapewnia Dariusz Kopyto, pomysłodawca programu na smartfony SWIPER. Nie obawia się przeszkód na drodze do sukcesu, jaką może być np. silny gracz na rynku, który zmieni zachowania użytkowników.
Na zdjęciu: Dariusz Kopyto, pomysłodawca aplikacji SWIPER | fot. Piotr Kordys / Internet Beta
– Przy odpowiednim modelowaniu projektu w czasie i szybkiej reakcji na zachowania ludzi jesteśmy w stanie utrzymać aplikację i rozwijać się w nowym modelu – dodaje. SWIPER to część większego projektu o nazwie FUSION APP. Obecna aplikacja “odpowiada tylko za social i fun”. Szczegółów na temat F-APP Dariusz Kopyto jednak nie zdradza, ale zapewnia, że ma przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię, która zapewni sukces. A o niego nie łatwo, gdy na rynku powstaje tyle podobnych projektów.
Jedna z wielu, a jednak inna
Do trzech razy sztuka. Tak można podsumować historię SWIPERa, aplikacji do umawiania się, nad którą pracowały wcześniej dwa inne zespoły. Pomysł na program zrodził się w styczniu 2015 roku podczas firmowej imprezy integracyjnej. – Pierwszy zespół, który pracował nad aplikacją rozleciał się po czterech miesiącach. Drugi też nie przetrwał – opowiada pomysłodawca. Wraz z obecnym zespołem (Marcin Urban, Ivan Kopytko, Taras Morskyi, Bohdan Marchuk i Taras Andrukhiv) zrealizował projekt od pomysłu i opublikował aplikację w sklepie Google Play. SWIPER ma żyć w telefonach tak jak Facebook.
– SWIPER to platforma SaaS w modelu B2B2C, która działa w dwóch kanałach i rozwiązuje dwa problemy: użytkowników, którzy mają ochotę spędzić miło czas i firm, które chcą trafić z ofertą do grupy docelowej. Stworzyliśmy nowy model biznesowy i nowy sposób działania – nazwaliśmy go Push&Play – mówi Dariusz Kopyto. Na podstawie obecnych na rynku aplikacji jak tinder, yplan, fever i wielu innych, projekt FUSION APP wycenił ją na 11 mln euro. – W ciągu roku powinniśmy osiągnąć prawie 1,5 mln euro przychodu tylko w Polsce – zapowiada pomysłodawca aplikacji.
Aplikacja SWIPER jest pierwszym elementem układanki i ma służyć użytkownikom do znajdowania towarzystwa i pomysłu na spędzenie czasu oraz firmom, które pasują przynajmniej do jednej z pięciu branż: gastronomia, rozrywka, kultura, zakupy czy sport.
Jak działa SWIPER?
Użytkownik aplikacji tagując się swoją zachcianką informuje znajdujących się w jego zasięgu znajomych jak i inne osoby (o ile wyrazi taką chęć) jak chce spędzić czas. Użytkownicy, którzy mają taką samą lub podobną zachciankę nawiązują ze sobą relacje w celu ustalenia szczegółów i realizacji planu. Pozostałe zakładki jak obiekty, kupony i wydarzenia mają podpowiadać użytkownikom jak mogą spędzić czas.
Na zdjęciu: zespół SWIPERa
Choć takich aplikacji na rynku jest dużo, zespół startupowców z Rzeszowa ma nadzieję, że opracowany przez nich projekt zdobędzie zaufanie użytkowników. Pomogą zapewne studenci trzech Rzeszowskich uczelni, z którymi SWIPER współpracuje i to na nich zespół chce się skupić i na początku poświęcić najwięcej czasu na promocję. Aplikacja dla użytkowników jest darmowa i będą mogli korzystać z jej funkcji bezpłatnie. Pieniądze na dalszy rozwój platformy mają przynieść firmy, które będą chciały dotrzeć do grupy docelowej oferując swoje produkty i usługi.
Przejąć pałeczkę
Przed rozpoczęciem realizacji projektu, przez kilka miesięcy analizowaliśmy konkurencję i rynek. Prowadziliśmy badania na potencjalnych użytkownikach jak i firmach, które wskazały “odpowiednią drogę przedstawiając swoje potrzeby i oczekiwania”. – Cały czas obserwujemy co dzieje się na rynku, w którą stronę idą inne aplikacje i modelujemy nasz biznes plan. Nasi rummagerzy (pot. szperacze) czuwają i jak na razie śpimy spokojnie, ale mamy świadomość, że pałeczkę w każdej chwili może przejąć ktoś inny – mówi założyciel SWIPERa.
W aplikację uwierzyła spółka PrimeBitStudio – która zainwestowała sto tysięcy złotych na etapie pomysłu. Projekt wszedł w Platformy Startowe i będzie starał się o 650 000 zł bezzwrotnej dotacji. Kolejnej inwestycji w projekt na poziomie 500 000 zł dokonał prywatny inwestor. Środki zostaną przeznaczone na marketing i stworzenie oficjalnej wersji produktu. Samym pomysłem na aplikację zainteresowali się też pierwsi partnerzy jak New Balance, McDonald’s, Helios Polska czy Stary Browar Rzeszowski.
Zespół właśnie zakończył alfa testy i udostępnił aplikację w wersji mvp dla wszystkich użytkowników Androida. Dla posiadaczy urządzeń z iOS aplikacja będzie dostępna początkiem maja.