SaaS Labs przejął CallPage i pozyskał 42 mln dolarów

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

SaaS Labs przejął CallPage i pozyskał 42 mln dolarów

Udostępnij:

SaaS Labs, platforma automatyzacji dla zespołów sprzedaży w małych i średnich przedsiębiorstwach, pozyskała 42 mln dolarów w rundzie B. W tym samym czasie spółka przejęła dwa startupy: polski CallPage i francuski Atolia.

Niespełna 3 miesiące temu SaaS Labs zgarnął 18 mln dolarów w rundzie A. Zakończonej przed chwilą rundzie B przewodziła Sequoia Capital India. Poza tym SaaS Labs wsparli finansowo również: również Base 10 Partners i Eight Roads Ventures – dwaj dotychczasowi inwestorzy, a także przedsiębiorcy: Anand Chandrasekaran, Allison Pickens, Michael Stoppelman i Amit Agarwal.

Czym zajmuje się SaaS Labs?

Przez ostatnie 6 lat SaaS Labs tworzyło narzędzia napędzane sztuczną inteligencją – to rozwiązania „no code / low-code”, które eliminują konieczność posiadania zespołu IT do ich wdrożenia. Startup zgromadził ponad 6 000 klientów na całym świecie. Jednym z nich jest Booksy. W zeszłym roku spółka zwiększyła swoje przychody 2,5-krotnie.

Wyzwaniem, przed którym stoją obecnie zespoły sprzedaży i wsparcia technicznego, jest konieczność ręcznego aktualizowania narzędzi CRM, które nie oferują aktualizacji w czasie rzeczywistym.

Gaurav Sharma, founder i CEO SaaS Labs

– Chaos zaczyna się dziać, gdy masz pięcioosobowy zespół zajmujący się komunikacją z klientami. Zespoły te mogą więc korzystać z naszego narzędzia o nazwie JustCall.io, które integruje się z ponad 100 innymi narzędziami biznesowymi. JustCall, który posiada bazę danych ponad 100 milionów rozmów, wykorzystuje uczenie maszynowe, aby uzyskać dostęp do jakości rozmów i sprawdzić, czy przestrzegany jest playbook lub workflow. Menedżerowie mogą szybko zweryfikować połączenia, które zostały źle ocenione – powiedział w rozmowie z TechCrunch Gaurav Sharma, founder i CEO SaaS Labs.

Dwa przejęcia

W czwartek, 20 stycznia, SaaS Labs ogłosił akwizycję CallPage, narzędzia do automatyzacji oddzwaniania, które pozwala zespołom sprzedażowym na natychmiastowe łączenie się ze swoimi klientami, oraz Atolia, narzędzia do produktywności i współpracy.

Ross Knap prezes i współtwórca CallPage

– Nasza dotychczasowa droga była bardzo dynamiczna: założyliśmy CallPage w 2015 roku z ambicją bycia globalnym startupem. W 2017 roku byliśmy już liderem w Polsce, w 2018 zebraliśmy największą na ten czas rundę od najlepszych polskich VC. W 2021 roku zostaliśmy dochodową spółką, a dzisiaj pozyskujemy mocnego partnera dla dalszej ekspansji zagranicznej. Bardzo się cieszę z takiej współpracy – mówi Ross Knap prezes i współtwórca CallPage.

CallPage – to krakowski startup, założony w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andriya
Tkachiva, który był wspierany przez znane fundusze VC: TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital, bValue oraz przez fundusz Uno Capital. Głównym produktem jest działający w modelu SaaS system, przeznaczony do zwiększenia liczby połączeń telefonicznych ze stron internetowych. System umożliwia namierzanie i oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy, w ciągu zaledwie 28 sekund od rozpoczęcia wizyty przez potencjalnego klienta.

Przejęcia pomogą SaaS Labs poszerzyć ofertę produktową, a także pogłębić swoją obecność na różnych rynkach. – Jesteśmy przekonani, że SaaS Labs będzie w stanie wykorzystać tę szansę i osiągnąć 30-krotny wzrost w ciągu najbliższych 5-7 lat – dodał Gaurav Sharma.

Część nowych funduszy zostanie przeznaczona na przejęcia innych startupów.

Przeczytaj również: Sergey Butko z CallPage ruszył z nowym startupem. Certifier właśnie zamknęło rundę finansowania