Salesforce rozszerza Slack’a o rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – stworzył SlackGPT

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Salesforce rozszerza Slack’a o rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – stworzył SlackGPT

Udostępnij:

Salesforce twierdzi, że produkt opiera się na przełomowym doświadczeniu generatywnej sztucznej inteligencji i ma na celu podnoszenie produktywności zespołów poprzez integrację zdolności dużych modeli językowych (LLM) z danymi i wiedzą swoich użytkowników.

Jak będzie działać nowy SlackGPT?

SlackGPT koncentruje się na trzech kluczowych aspektach: natywnych funkcjach AI w aplikacji Slack, zautomatyzowanych przepływach pracy z wykorzystaniem AI oraz integracji z Einstein GPT. Salesforce dodaje, że Einstein GPT – generatywny asystent AI, pojawi się na Slack’u jako oddzielna aplikacja.

Jak wyjaśnia spółka, SlackGPT będzie miał na celu zwiększenie produktywności zespołów poprzez rozbudowanie funkcji komunikatora. Umożliwi to nie tylko zbieranie leadów, ale również ułatwi komunikację z klientami, przenosząc ją bezpośrednio do Slack’a, który jak wygląda z doniesień spółki – będzie pełnił funkcję CRMu Użytkownicy będą mieć również możliwość generowania treści za pomocą AI.
Oprócz tego SlackGPT może też pomóc w ich uporządkowaniu. Jeśli w kanale użytkownika znajduje się np. wiele nieprzeczytanych wiadomości, jednym kliknięciem może uzyskać podsumowanie omawianych tematów lub wygenerować podsumowanie rozmowy i zobaczyć przypisane jej uczestnikom zadania. Użytkownicy mogą również skorzystać z asystenta pisania, znajdującego się jako przycisk w kompozytorze wiadomości i na pulpicie Slacka.

Co ważne, SlackGPT będzie wspomagać pracę zespołów korzystających z dowolnie wybranego narzędzia. Finalnie, aplikacja będzie dostępna w ekosystemie Slacka, w którym obecnie znajduje się około 2600 aplikacji.

– To już kolejny gigant technologiczny, który zmienia swoją strategię biznesową w odpowiedzi na rewolucję związaną ze sztuczną inteligencją. Gra na pewno jest warta świeczki, ponieważ zaledwie 27%1 firm obecnie korzysta z narzędzi AI w celu zwiększenia efektywności swoich zespołów. Podobny wysiłek podjął już Microsoft, który obecnie pracuje nad integracją Microsoft 365 Copilot – funkcji łączących duże modele językowe (LLMs) z danymi w Microsoft Graph i aplikacjami pakietu Microsoft 365, komentuje Janusz Mieloszyk, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Nest Banku.

Salesforce zaznacza, że wdrożenie SlackGPT jeszcze chwilę potrwa, zanim dotrze do użytkowników końcowych. Podkreśla, że możliwości AI są wciąż rozwijane i testowane w ramach nowej platformy Slack.

 

Chief of Staff – prawa ręka lidera w organizacji. Czym się zajmuje?

Microsoft podpowiada, jak szybko i odpowiedzialnie wdrożyć AI w swoich organizacjach

Epinote pozyskał 6,5 mln zł w rundzie pre-seed. Pomaga firmom w zwiększeniu efektywności pracy