SENUTO pozyskało ponad milion złotych. Ponownie przekonało fundusz bValue

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Pod koniec lipca 2017 roku warszawski startup SENUTO pozyskał milion złotych od bValue. Teraz ponownie przekonał inwestorów tego funduszu, którzy tym razem wyłożyli na rozwój projektu 1,2 mln złotych.

Na zdjęciu: Damian Sałkowski, CEO SENUTO | fot. materiały prasowe

– Chcemy skupić się na sprzedaży, zarówno w Polsce jak i za granicą. Interesują nas tak samo dojrzałe rynki, takie jak Wielka Brytania czy Niemcy, jak i te rozwijające się – mówi założyciel i dyrektor generalny SENUTO, Damian Sałkowski. Spółka, której przewodzi, tworzy rozbudowane narzędzie służące do zwiększania ruchu z wyszukiwarki Google, a zatem działa na rynku SEO o wartości mniej więcej 69 miliardów dolarów.

Klienci spółki

Wykorzystywane jest głównie przez sklepy online, wydawców internetowych oraz agencje interaktywne i contentowe. Klientami firmy są między innymi Wirtualna Polska, K2 Internet i Allani. Według przedstawicieli SENUTO, ich wyróżnikiem jest kompleksowość. Okazuje się bowiem, że „platforma skupia w jednym miejscu wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO, stale przetwarzając ogromne ilości danych”.

Wykorzystuje moduły audyty, analizy widoczności i bazy słów kluczowych, dzięki czemu każdy specjalista od optymalizacji „jest w stanie na bieżąco kontrolować efekty swojej pracy i analizować witryny pod kątem ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych”. Do tego SENUTO udostępnia bazę ponad 100 mln słów kluczowych, kategoryzuje je, określa sezonowość, wskazuje współzależności i estymuje ilość ruchu związanego z poszczególnymi frazami. 

Na zdjęciu: Maciej Balsewicz, partner zarządzający w bValue | fot. materiały prasowe

Druga runda finansowania

Zamknięta właśnie runda finansowania jest kolejną rundą jaką SENUTO zamknęło z udziałem bValue. Przypomnijmy, że pod koniec lipca minionego roku fundusz wpompował w warszawski startup milion złotych, który miał zostać przeznaczony na rozwój technologii, zwiększenie sprzedaży, a także pomóc właścicielom SENUTO przygotować się do międzynarodowej ekspansji. Wygląda na to, że zrealizowali wszystkie te cele, bo w innym wypadku bValue nie sięgnęłoby ponownie do portfela.

– Współpraca z zespołem układa się wzorowo, a spółka skutecznie wykorzystała otrzymane od nas środki i osiągnęła założone kamienie milowe. Zwiększając wartość inwestycji jesteśmy więc przekonani, iż spółka ponownie osiągnie stawiane przez nią cele – mówi Maciej Balsewicz, dyrektor generalny i partner zarządzający funduszem VC bValue.

7 transakcji w 2017 roku

Inwestycja w SENUTO nie jest jednak jedyną transakcją jaką bValue zrealizowało w 2017 roku. Razem z SpeedUp Group, fundusz wpompował do dwóch milionów złotych w bNesis, platformę służącą bankom i instytucjom finansowym w integracji zewnętrznych aplikacji za pośrednictwem API. Ogółem w minionym roku bValue zainwestowało w 7 spółek – jak będzie w tym roku? Możemy przypuszczać, że podobnie.