Działania SEO jednak wciąż gonią za zmieniającą się technologią i dostosowują się do niej. Na co warto zwrócić uwagę opisuje Karol Kotowski, prezes agencji Content Organica.
Tradycyjnie pozycjonowanie strony internetowej polegało głównie na jej technicznej optymalizacji, a w mniejszym stopniu na tworzeniu treści. Dziś jednak kwestia techniczna straciła na znaczeniu na rzecz słynnego contentu i social media. Żeby zdobyć i utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce musimy działać wielotorowo i długofalowo – nie dla każdego jasne jest, że działania SEO potrzebują czasu, by widoczne były efekty.
Bądź przyjazny dla użytkownika
Niezmiennym trendem w SEO, który wciąż rośnie w siłę jest praca nad UX designem, czyli dostosowaniem strony internetowej tak by była jak najbardziej przyjazna w obsłudze dla użytkownika. Po ustaleniu niezbędnego zakresu prac jakie musimy wykonać zaczynając pracę nad SEO konkretnej strony, pierwsza rzeczą, za którą powinniśmy się zabrać jest mechanika strony i właśnie wygoda użytkownika. Google promuje w wynikach wyszukiwania strony, które są przyjazne dla ich gości. Dlatego powinniśmy pamiętać o tym, że gigant z Doliny Krzemowej przykłada dużą wagę do uczenia maszynowego swoich produktów. Obejmuje to głównie rozpoznawanie mowy, wyszukiwanie i język naturalny, tłumaczenia oraz podpisywanie obrazów. Bezwzględnie należy też pamiętać o tym by strona była wykonana w technologii RWD – czyli tak by automatycznie dostosowywała się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. W pracy nad UX designem ważna jest też podstawowa znajomość psychologii, by na podstawie narzędzi analitycznych określić dlaczego użytkownik zachowuje się tak, a nie inaczej na stronie – nawet kolor poszczególnych elementów strony może mieć znaczenie dla wygody gościa strony.
Twórz wartościowe treści
Content marketing jest wciąż na fali. Jeśli chcesz płynąć na jej szczycie musisz zadbać o to, by treści, które tworzysz były ciekawe dla gościa Twojej strony. Google docenia strony tworzone z myślą o użytkownikach, atrakcyjną i unikalną treść, która stanowi wartość dla odwiedzających. Więc jeśli firma może pochwalić się wiedzą swoich ekspertów, to warto się nią dzielić. Sposobów jest wiele – od działań PR, przez prowadzenie kanałów w social media, aż do prowadzenia firmowego bloga. Im więcej kanałów dotarcia, tym lepiej – większa liczba osób, która zainteresuje się tworzoną przez nas treścią przełoży się na większą ilość osób wchodzących na naszą witrynę w poszukiwaniu kolejnych informacji lub towaru czy usługi, którą oferujemy.
Zwracaj się do bezpośrednio zainteresowanych
Szerokie działania komunikacyjne są oczywiście potrzebne. Ale warto również docierać do osób już bezpośrednio zainteresowanych towarem czy usługą, którą oferujemy. Nieocenionym narzędziem użytecznym w tym przypadku jest umiejętnie prowadzony marketing szeptany. Specjaliści od marketingu szeptanego korzystając z monitoringu mediów docierają wszędzie tam gdzie toczy się dyskusja i włączają się w nią. Ważne jednak jest, by zajmowali się tym profesjonaliści. Jeśli firma wykorzysta marketing szeptany do tego, żeby tworzyć spam i czysto marketingowe, prymitywne treści nie znajdujące pokrycia w rzeczywistości, to nie tylko nic na tym nie zyska, ale straci w oczach użytkowników. Istotna w prowadzeniu takich działań jest uczciwość. Nie wystarczy, że marketer opisze na forum produkt w samych superlatywach, jeśli pierwszy konsument, który go kupi i sprawdzi opisze jak jest naprawdę. Kłamstwo ma krótkie nogi, więc korzystając z marketingu szeptanego powinniśmy dzielić się naszą wiedzą starając się pomóc użytkownikowi, jednocześnie promując te usługi czy towary, które rzeczywiście będą odpowiadać jego potrzebom.
fot. pexels.com