Shotgun zebrał 2 mln euro. Będzie rozwijać platformę do organizowania imprez w Europie

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Shotgun zebrał 2 mln euro. Będzie rozwijać platformę do organizowania imprez w Europie

Udostępnij:

Francuski startup Shotgun to platforma dla organizatorów imprez. Firma właśnie zebrała 2 mln euro.

Jest to już druga zbiórka pieniędzy. W 2017 r. Francuzi pozyskali 1 mln euro.

Rozwój serwisu

Pozyskane fundusze spółka wykorzysta na rozwój platformy, a także, aby rozszerzyć działalność na całą Europę, w szczególności na Hiszpanię, Wielką Brytanię i Belgię.

– Chcemy się rozwijać najpierw w Barcelonie, a potem w Londynie –  wyjaśnia Tristan Le Corre, współzałożyciel Shotgun – Kiedy już będziemy mieć ugruntowaną pozycję na tych rynkach, chcemy iść dalej na wschód, np. do Berlina, aby podbić największe enklawy elektro.

Platforma jest obecnie w fazie rozwoju. Startup ma w planach dodanie nowych funkcji, które zarządzają całym personelem (pracownikami i wolontariuszami) danego wydarzenia oraz narzędzi do zarządzania klientami. Wszystkie nowości powinny być dostępne w II kwartale tego roku.

Eventy w stylu electro

Startup został założony w 2014 r. Platforma pozwala na zarządzanie każdym aspektem planowania eventu, w tym sprzedażą biletów, marketingiem i budowaniem społeczności. Z drugiej strony, Shotgun działa jako przewodnik nocnego życia we Francji i pokazuje użytkownikom spersonalizowane rekomendacje dotyczące nowych miejsc i wydarzeń.

Na początku na platformie dominował klimat electro. Teraz serwis zaczyna otwierać się na inne style, takie jak rap i pop.

– Nowe pokolenie użytkowników wychodzi na naszą stronę 3-4 razy w tygodniu. Młodzi ludzie potrzebują narzędzia, które pozwoli im odkrywać nowe grupy znajomych, rozwijać swoje gusta, jak i organizować życie towarzyskie wokół wyjazdów – powiedział w EU-Startups Le Corre.

Polski Briefly

Naszym rodzimym startupem, który także pomaga przy organizacji imprez jest Briefly.

Platforma Briefly wyszukuje odpowiednie lokale na imprezy okolicznościowe i eventy firmowe. Na podstawie preferencji użytkownika serwis rekomenduje najlepiej dopasowane lokale i przesyła zapytanie do ich przedstawicieli.

Managerowie restauracji, klubów i hoteli mogą skorzystać z narzędzi, dzięki którym w szybki sposób prześlą indywidualne propozycje do zainteresowanych klientów, którzy szukają miejsca na przyjęcie w okolicy lokalu.