Siedem lat temu wystartowała Audioteka. Jak radzi sobie dziś?

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

W środę 25 listopada mija siedem lat od kiedy Marcin Beme założył Audiotekę i zaczął budować w Polsce rynek audiobooków. Do dziś sprzedano ich ponad 25 mln, a rynek nadal rośnie.

fot. by Picjumbo.com

„Audiobooki są odpowiedzią na potrzeby Polaków związane z łatwiejszym dostępem do literatury, w czasach, gdy trudno jest znaleźć chwilę na przyjemność czytania” – podkreśla Beme. Szacuje się, że w 2015 roku sprzedaż audioooków w Polsce osiągnie wartość 50’000’000 zł, a rekord sprzedaży, jak co roku, padnie 25 i 26 listopada.

Przeczytaj historię sukcesu Audioteka.pl

Stały wzrost i pozytywne prognozy

W 2008 roku rynek audobooków w Polsce w zasadzie nie istniał. Obecnie jego wartość eksperci branży szacują na 50 mln złotych. Jeszcze dynamiczniej biznes ten rozwija się na świecie – w USA jego wartość przekracza już 1 mld dolarów, w Wielkiej Brytanii sięga 80 mln funtów, a w Niemczech – ponad 200 mln euro. Wszystko wskazuje na to, że popularność audiobooków będzie rosła, ponieważ są one odpowiedzią na potrzebę kontaktu ludzi z literaturą przy zmieniającym się stylu życia.

Jak zauważa Marcin Beme, założyciel Audioteki – „Obecnie znajdujemy coraz mniej czasu, na tradycyjne czytanie książek. Rozsiąść się w przysłowiowym fotelu przy kominku z kubkiem herbaty i z książką w ręku, aby oddać się lekturze, to często zbyt duży luksus. Jednak nie chcemy rezygnować z przyjemności, jaką dają książki oraz zawartej w nich wiedzy. I tutaj pojawia się przestrzeń dla audiobooków. Dlatego od siedmiu lat Audioteka przywraca literaturę ludziom, którzy nie mają czasu na tradycyjne czytanie książek.” – i dodaje – „Na naszym koncie mamy już 5000 wydanych audiobooków z czego 15 to superprodukcje. 25 mln sprzedanych plików i 4 mln użytkowników korzystających z aplikacji do słuchania naszych historii – to bardzo dobry wynik po siedmiu latach na rynku. Wszystko wskazuje na to, że popularność audiobooków będzie nadal rosła. Dlatego nie dziwi nas, że co roku 25 i 26 listopada – gdy przygotowujemy urodzinową promocję – odnotowujemy rekordy sprzedaży. W 2014 roku tylko pierwszego dnia promocji sprzedaliśmy kilkanaście tysięcy audiobooków. Myślę, że w tym roku pobijemy kolejny rekord.”

Kto w Polsce słucha książek?

Słuchacze audiobooków to głównie osoby młode, posiadające wyższe lub średnie wykształcenie, zamieszkujący duże miasta. Wśród internautów i posiadaczy urządzeń mobilnych tj. laptopów, tabletów, smartfonów udział ludzi korzystających z audiobooków jest prawie dziesięciokrotnie wyższy. 60% polskich słuchaczy audiobooków stanowią mężczyźni.