Readmio to aplikacja, która łączy technologię z tradycją opowiadania historii. Dzięki wykorzystaniu rozpoznawania głosu i efektów dźwiękowych, angażuje dzieci w sposób, który rozwija ich wyobraźnię, jednocześnie ograniczając czas przed ekranem. Aplikacja została pobrana ponad milion razy, a jej rozwój w Polsce wspierają kluczowe partnerstwa z Legimi czy T-Mobile Polska.
– Badania jednoznacznie pokazują, jak wielki wpływ na rozwój językowy i poznawczy dzieci ma regularne czytanie im na głos. Cieszymy się, że możemy wspierać projekt, który nie tylko stawia na edukację, ale także odpowiada na współczesne wyzwania, dbając o zdrowy rozwój dzieci w cyfrowym świecie – mówi Krzysztof Grochowski, partner Simpact Ventures.
– Simpact Ventures to partner, którego wartości doskonale współgrają z naszą misją. Tak jak my, dążą do wprowadzania pozytywnych zmian na świecie, koncentrując się na tworzeniu wartości dla społeczeństwa. W Readmio chcemy łączyć ludzi i budować lepszy świat dla dzieci i rodzin przez sztukę opowiadania historii. Cieszymy się, że teraz będziemy mogli wspólnie realizować te cele – komentuje Ilya Novodvorskiy, Co-Founder & Head of Growth w Readmio.
Na czym to polega?
Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że czytamy bajkę ,,Trzy małe świnki”, w której wilk puka do drzwi. Aplikacja, śledząc głos rodzica, w odpowiednim momencie odtworzy właściwy dźwięk, którym w tym przypadku będzie pukanie do drzwi.
W przeciwieństwie do innych aplikacji, które polegają na wizualnych bodźcach i elementach grywalizacji, Readmio minimalizuje rozpraszacze i koncentruje się na dźwięku, pomagając dziecku skupić się na opowieści.
– W dzisiejszym świecie pełnym bodźców wizualnych, postawiliśmy na zmysł słuchu, który rozwija się u niemowląt jako pierwszy i wspiera wyobraźnię. Choć decyzja o braku ilustracji w aplikacji Readmio była trudna, nasza koncepcja spotkała się z pozytywnym odbiorem, zwłaszcza w kontekście rosnącej świadomości o negatywnych skutkach nadmiernego korzystania z ekranów – tłumaczy Jozef Šimko, CEO w Readmio.
Readmio jest dostępne w 8 językach – nad Wisłą aplikacja zadebiutowała w kwietniu 2023 roku. Dziś działa – poza naszym krajem – również m.in. w USA, Brazylii oraz Niemczech czy Włoszech. Rodzice w tych krajach za pomocą apki przeczytali swoim pociechom już ponad 6 mln bajek. W 2025 roku firma planuje ekspansję na kolejne rynki, w tym dwa azjatyckie.
Polska wersja aplikacji mobilnej jest dostępna do pobrania w Google Play i App Store.