Czytanie, ale z efektami dźwiękowymi – Simpact Ventures inwestuje pół miliona euro w Readmio

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Czytanie, ale z efektami dźwiękowymi – Simpact Ventures inwestuje pół miliona euro w Readmio

Udostępnij:

Czeski startup Readmio, zmieniający dotychczas nam znany sposób czytania bajek dzieciom, pozyskał od Simpact Ventures 500 tysięcy euro. Środki te umożliwią firmie dalszą ekspansję oraz rozwój nowych funkcji produktu.

Readmio to aplikacja, która łączy technologię z tradycją opowiadania historii. Dzięki wykorzystaniu rozpoznawania głosu i efektów dźwiękowych, angażuje dzieci w sposób, który rozwija ich wyobraźnię, jednocześnie ograniczając czas przed ekranem. Aplikacja została pobrana ponad milion razy, a jej rozwój w Polsce wspierają kluczowe partnerstwa z Legimi czy T-Mobile Polska.

– Badania jednoznacznie pokazują, jak wielki wpływ na rozwój językowy i poznawczy dzieci ma regularne czytanie im na głos. Cieszymy się, że możemy wspierać projekt, który nie tylko stawia na edukację, ale także odpowiada na współczesne wyzwania, dbając o zdrowy rozwój dzieci w cyfrowym świecie – mówi Krzysztof Grochowski, partner Simpact Ventures.

– Simpact Ventures to partner, którego wartości doskonale współgrają z naszą misją. Tak jak my, dążą do wprowadzania pozytywnych zmian na świecie, koncentrując się na tworzeniu wartości dla społeczeństwa. W Readmio chcemy łączyć ludzi i budować lepszy świat dla dzieci i rodzin przez sztukę opowiadania historii. Cieszymy się, że teraz będziemy mogli wspólnie realizować te cele – komentuje Ilya Novodvorskiy, Co-Founder & Head of Growth w Readmio.

Na czym to polega?

Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że czytamy bajkę ,,Trzy małe świnki”, w której wilk puka do drzwi. Aplikacja, śledząc głos rodzica, w odpowiednim momencie odtworzy właściwy dźwięk, którym w tym przypadku będzie pukanie do drzwi.

W przeciwieństwie do innych aplikacji, które polegają na wizualnych bodźcach i elementach grywalizacji, Readmio minimalizuje rozpraszacze i koncentruje się na dźwięku, pomagając dziecku skupić się na opowieści.

– W dzisiejszym świecie pełnym bodźców wizualnych, postawiliśmy na zmysł słuchu, który rozwija się u niemowląt jako pierwszy i wspiera wyobraźnię. Choć decyzja o braku ilustracji w aplikacji Readmio była trudna, nasza koncepcja spotkała się z pozytywnym odbiorem, zwłaszcza w kontekście rosnącej świadomości o negatywnych skutkach nadmiernego korzystania z ekranów – tłumaczy Jozef Šimko, CEO w Readmio.

Readmio jest dostępne w 8 językach – nad Wisłą aplikacja zadebiutowała w kwietniu 2023 roku. Dziś działa – poza naszym krajem – również m.in. w USA, Brazylii oraz Niemczech czy Włoszech. Rodzice w tych krajach za pomocą apki przeczytali swoim pociechom już ponad 6 mln bajek. W 2025 roku firma planuje ekspansję na kolejne rynki, w tym dwa azjatyckie.

Polska wersja aplikacji mobilnej jest dostępna do pobrania w Google Play i App Store.

Czytaj także: