Zwycięzca, który zaprojektuje najlepsze rozwiązanie dla podróżujących, spotka się z założycielem firmy Skyscanner, Gerethem Williamsem, spędzi tydzień w siedzibie Skyscanner w Edynburgu, a także otrzyma 1000 funtów na rozwój swojego biznesu.
Zdjęcie główne artykułu by pexels.com
Uczestnicy konkursu wciągu czterech miesięcy mają za zadanie stworzyć i rozbudować nową stronę lub aplikację. Zwycięska drużyna otrzyma szansę spotkania się z dyrektorem zarządzającym firmy Skyscanner, Garethem Williamsem, który podzieli się własnym doświadczeniem, a także podpowie, co zrobić, by pomysł na start-up przekuć w sukces. W 2003 roku, kiedy utworzono wyszukiwarkę Skyscanner, przypominała ona nieskomplikowany arkusz kalkulacyjny. Po ponad 10 latach, firma stała się wiodącą na świecie wyszukiwarką ofert podróży, notującą ponad milion odsłon miesięcznie, z biurami zlokalizowanymi na całym świecie oraz z zespołem liczącym ponad 770 osób. Dodatkowo, w ramach nagrody, zwycięska drużyna otrzyma merytoryczne wsparcie od światowej klasy inżynierów, menadżerów oraz strategów, którzy pomogą przekuć pomysł w przynoszący korzyści I dobrze prosperujący biznes.
Wszyscy uczestnicy w kreacji pionierskiej strony bądź aplikacji będą mieli możliwość skorzystania ze światowej klasy aplikacji Skyscanner Travel APIs, która łączy twórców oraz udostępnia im dane niezbędne do stworzenia innowacyjnego rozwiązania dla podróżujących. Skyscanner for Business, odrębna spółka działająca w obszarze B2B, oferuje trzy oddzielne zbiory danych dedykowane lotom, hotelom oraz wypożyczalni samochodów – zapewniając tym samym możliwość dowolnego i elastycznego integrowania danych oraz oferując szeroki wachlarz cech wyszukiwania.
Skyscanner dotychczas wszedł w partnerstwo z wieloma obiecującymi start-upami, które zostały opracowane z wykorzystaniem APIs. Jednym z nich jest LuckyTrip, czyli aplikacja ułatwiająca wyszukiwanie lotów, znalazła się w rankingu najlepszych aplikacji 2015 roku, przygotowanym przez iTunes. Kolejną aplikacją, która osiągnęła sukces jest Hitlist, wyszukująca i informująca o atrakcyjnych ofertach cenowych – odnotowała około 400 000 pobrań.
– Jesteśmy zaszczyceni, że już kolejny raz możemy zaprosić twórców start-upów do współzawodnictwa. Mamy nadzieję, że uda nam się zainspirować młodych programistów do stworzenia czegoś niezwykłego, co doda świeżości i innowacyjności w sektorze podróży. – mówi Gareth Williams, dyrektor zarządzający oraz współzałożyciel firmy Skyscanner. – Branża turystyczna jest jedną z najbardziej fascynujących, głównie z powodu złożoności oraz skali działania. Podróżujący nieustannie zmagają się z licznymi trudnościami, które wymagają stałego opracowywania i dostarczania rozwiązań. Z odpowiednią determinacją oraz nietuzinkowymi pomysłami, mamy nieograniczone możliwości, by opracować pionierski produkt, który zmieni oblicze podróżowania – dodaje.
Wszyscy chętni mogą zgłaszać swój udział w konkursie na stronie konkursu Build with Skyscanner.