Slack uruchamia współdzielone kanały dla zewnętrznych firm. Ma coraz bardziej przypominać maila

Dodane: 14.09.2017

Adam Sawicki

Udostępnij:

Podczas wtorkowej konferencji Frontiers przedstawiciele Slacka ogłosili uruchomienie tzw. „współdzielonych kanałów”. Dzięki tej opcji użytkownicy komunikatora będą mogli wysyłać wiadomości do pracowników z zewnętrznych firm.

 Na zdjęciu: April Underwood, wiceprezes ds. produktu w Slacku | fot. materiały prasowe

Funkcja współdzielonych kanałów ma pomóc spółkom technologicznym w wymianie informacji między jej pracownikami a partnerami biznesowymi. Od wtorku bowiem płacący użytkownicy Slacka mogą skorzystać z tej opcji w wersji beta i dzięki niej komunikować się między innymi ze swoimi kontrahentami, klientami lub firmami outsourcingowymi jakby kontaktowali się ze swoimi współpracownikami znajdującymi się po drugiej stronie biura.

Slack zamiast maila

– Uważamy, że jest to najważniejsza rzecz jaką zrobiliśmy od czasu uruchomienia Slacka – powiedziała Reutersowi wiceprezes ds. produktu w firmie April Underwood. Jej zdaniem, nowo dodana funkcja zmienia dotychczasowy sposób pracy i znacząco wpływa na to, jak firmy komunikują się między sobą. Dotychczas bowiem używały do zewnętrznej komunikacji poczty elektronicznej. Współdzielone kanały natomiast mają zastąpić maila. 

Na zdjęciu: współdzielone kanały | fot. materiały prasowe

Wymiana wiadomości z partnerami biznesowymi przy użyciu nowej opcji ma przypominać grupowe rozmowy jakie do tej pory można było prowadzić między współpracownikami. Oznacza to tyle, że administrator konta uruchamia dedykowany kanał i zaprasza do niego administratora z zewnętrznej firmy. Po zaakceptowaniu przez niego zaproszenia, obie strony mogą dodawać nieograniczoną liczbę użytkowników pracujących nad projektem.

Wyniki i plany

Uruchomienie współdzielonych kanałów nie jest jedyną nowością, którą przedstawiciele Slacka ogłosili podczas wtorkowej konferencji Frontiers. The Verge pisze, że firma pochwaliła się także swoimi wynikami. Okazuje się, że z jej komunikatora korzysta każdego dnia już 6 milionów osób z czego 2 miliony płaci za dostęp do usługi Premium. Serwis szacuje, że dzięki temu spółka generuje roczny przychód na poziomie 200 milionów dolarów, co ma stanowić ponad dwukrotność zeszłorocznych przychodów.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem