Od użytkownika do inwestora
Aplikacja Word of the Day, służąca do poszerzania słownictwa, została niedawno przejęta za 830 tys. euro przez amerykańskiego inwestora, Johna Steuarta. On sam przyznał, że przed zakupem był długoletnim użytkownikiem tej aplikacji. Po wzięciu udziału w ankiecie użytkowników wyraził chęć rozmowy z twórcami aplikacji. Od słowa do słowa, po kilku rozmowach, zdecydował się na jej zakup. Po przejęciu zespół utworzył nową spółkę-matkę Vocabulous US i planuje szybki rozwój swoich usług.
I nobliści chcą popracować nad swoim słownictwem
Każdego dnia aplikacja udostępnia starannie dobrane nowe słowa w języku angielskim. Od momentu powstania została pobrana przez około 7 milionów osób na całym świecie. Korzystają z niej wszyscy – od studentów uniwersytetów, przez reżyserów z Hollywood, aż po naukowców nominowanych do Nagrody Nobla. Zespół regularnie przeprowadza wywiady z użytkownikami, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby.
Firma jest amerykańska, ale posiada centrum badawczo-rozwojowe w Warszawie.