Social Wolves nauczy młodzież jak prowadzić biznes. Polskiej spółce pomoże Google i Y Combinator

social wolves nauczy mlodziez jak prowadzic biznes polskiej spolce pomoze google i y combinator
Udostępnij:
Czasami ukończenie nawet najlepszej szkoły nie gwarantuje, że znajdzie się wymarzoną pracę albo skutecznie poprowadzi biznes. Niezbędne do tego umiejętności można zdobyć realizując projekty społeczne. Social Wolves uczy w ten sposób jak ruszyć z własną firmą i odnaleźć się na rynku pracy.

fot. materiały prasowe 

Wsparcie mentorów

 – Zgodnie z raportem World Economic Forum rynek pracy w XXI wieku zmieni się nie do poznania. Tylko do 2020 roku 21 milionów osób wykonujących rutynowe prace biurowe, straci zatrudnienie. Jednocześnie powstanie 6 milionów nowych miejsc pracy, głównie w biznesie i zarządzaniu, które wymagają między innymi umiejętności pracy w grupie oraz przywództwa – mówi współzałożycielka Social Wolves Paula Bruszewska.

Jej celem jest uzbrojenie uczniów szkół wyższych i studentów akademickich w umiejętności potrzebne do znalezienia wymarzonej pracy albo założenia własnej działalności gospodarczej. Właśnie dlatego uruchomiła z dwójką przyjaciół – Rafałem Flisem i Marcinem Bruszewskim – platformę edukacyjną „Zwolnieni z Teorii”, która działa na rynku od 2014 roku. Dzięki niej uczestnicy otrzymują wiedzę na temat między innymi pozyskiwania finansowania, zarządzania budżetem i skutecznej reklamy, a także wsparcie mentorów.

26 tys. uczestników

Do tego uczniowie objęci programem realizują własne projekty społeczne oraz mogą brać udział w branżowych kurasach, które Social Wolves organizuje przy wsparciu Coca Coli, Google oraz prestiżowego akceleratora przedsiębiorczości z Doliny Krzemowej Y Combinator. Zakończenie programu kończy się uzyskaniem certyfikatu sygnowanego przez Project Management Institute R.E.P..

– Podobnego przedsięwzięcia nie ma nigdzie na świecie. Kursów online jest mnóstwo, ale żaden nie zestawia ich z prawdziwym przedsięwzięciem, a rynek pracy oczekuje doświadczenia – mówi Paula Bruszewska. Chwali się, że w ciągu trzech lat jej platforma zaangażowała ponad 26 tysięcy uczniów i studentów, których projekty społeczne objęły zasięgiem ponad 5,5 mln beneficjentów.

Szybciej do pracy

Dodaje, że sporym sukcesem jest stworzenie pierwszej ogólnopolskiej olimpiady w pełni działającej przez portal internetowy. Według badań przeprowadzonych przez Social Wovles absolwenci „Zwolnieni z Teorii” są także bardziej zaangażowani społecznie i szybciej znajdują zatrudnienie. Bruszewska podaje, że 71 proc. z nich co roku bierze udział w wolontariacie oraz że średni wiek uczestników programu edukacyjnego, którzy podejmują pierwszą pracę to nico powyżej 18 lat. Są więc młodsi o mniej więcej trzy lata od innych osób, które zatrudniają się po raz pierwszy.

Paula Bruszewska mówi, że prawdziwe sukcesy są dopiero przed nią i chwali się planami. – Współczynnik ukończenia projektów na naszej platformie wynosi 20 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem w odniesieniu do podobnych rozwiązań, gdzie platforma online wspiera edukację, ale nas zupełnie nie satysfakcjonuje. Skupiamy się na poprawie tego wskaźnika, a kiedy otrzymamy wystarczająco dobry wynik wyjdziemy z naszym produktem na rynki zagraniczne. Jednocześnie będziemy pracować nad nawiązaniem szeroko zakrojonej współpracy z systemem edukacji w Polsce – wyjaśnia.