Spatial pozyskał 14 mln dolarów. Rozwija holograficzną aplikację do komunikacji w pracy

spatial pozyskal 14 mln dolarow rozwija holograficzna aplikacje do komunikacji w pracy
Udostępnij:
Spatial opracował holograficzną aplikację do komunikacji i wspólnej pracy w pomieszczeniach wirtualnych poprzez wykorzystanie avatarów. Startup zebrał 14 mln w rundzie finansowania serii A.

Pozyskane fundusze spółka wykorzysta do dalszego budowania funkcjonalności swojej aplikacji oraz do badań nad tym, jak można przekształcić technologię w platformę, która mogłaby być wykorzystywana przez innych, np. za pomocą SDK.

Spatial umieszcza ludzi w wirtualnych pomieszczeniach, gdzie mogą rozmawiać ze sobą lub wspólnie oglądać i sterować modelami holograficznymi.

Ananda Agarawala, CEO Spatial, mówi, że jego firma zawsze chciała uruchomić platformę, aby umożliwić innym budowanie aplikacji w oparciu o awatary na stworzonym frameworku. Założyciele uznali, że miną lata, zanim będzie popyt na produkty AR/VR. Jednak okazało się, że w tym roku nastąpił przełom i Spatial mógł udostępnić platformę klientom.

Poprzedni startup BumpTop, który należał do Agarawali przejęło Google.

Zainteresowanie VR

Firma liczy, że rynek produktów VR będzie się stale rozwijał. Plusem jest także to, że branża uruchamia 5G, co jest dużym impulsem do rozwoju. Poza tym Amazon zaczyna już oferować produkty VR.

W ubiegłym roku Spatial pozyskał tak dużych klientów jak Mattel, Purina/Nestle i BNP Paribas.

Spółką Spatial jest zainteresowana obecnie firma Krieger, Loom, Figma i Pitch.

Wirtualna rzeczywistość w kursach BHP

Całkiem niedawno firma Immersive Factory poinformowała, że pozyskała fundusze w wysokości 1 mln euro. Startup oferuje na swojej platformie online szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oparte na rzeczywistości wirtualnej (VR), zainspirowane rzeczywistymi sytuacjami.

Po wkroczeniu w realistyczne wirtualne środowisko kursanci mogą przećwiczyć procedury BHP oraz doświadczyć, do czego prowadzi naruszanie przepisów bezpieczeństwa.

Po zakończeniu kursu menedżerowie uzyskują dostęp do wykresów statystycznych dotyczących błędów, które ich pracownicy popełnili w trakcie szkolenia.

Firmy mogą używać kursów VR nie tylko do poprawy bezpieczeństwa na stanowisku pracy, ale też do oceny zachowania pracowników w sytuacjach niecodziennych i stresujących.

- VR pozwala nam z dużą dokładnością odtwarzać rzeczywiste sytuacje w miejscu pracy. To prawdziwy przełom, jeśli chodzi o szkolenia BHP. Kursy są projektowane z myślą zarówno o nowych pracownikach, jak i osobach, które ukończyły szkolenia dawno temu. Kojarzące się z zabawą kursy ponownie rozbudzają ciekawość i zwiększając zdolność do przyswajania nowych informacji - powiedział Olivier Pierre, CEO Immersive Factory.