SPINAKER alfa inwestuje w dopasuj.to – technologię zadruku mebli

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

SPINAKER alfa inwestuje w dopasuj.to – technologię zadruku mebli

Udostępnij:

Do grona spółek portfelowych Funduszu SPINAKER alfa dołączyła Dopasuj.to, oferująca innowacyjną technologię zadruku mebli w postaci zadruku wypukłego i złocenia selektywnego, dostarczająca platformę do zamawiania mebli online według indywidualnie definiowanych wymiarów.

– Obecnie nie istnieje szeroko stosowana technologia zadruku wypukłego UV, który byłby odpowiednio trwały dla mebli, w tym mebli kuchennych. Proponowane przez nas rozwiązanie wypełni niszę dla szerokiego wzornictwa mebli i zagospodaruje ten obszar rynkowy – zapowiada Michał Kucharski, Prezes Dopasuj.to.

Aktualnie stosowane technologie polegają na lakierowaniu mebli i frontów meblowych. Nie stosuje się zdobień selektywnych, a tzw. pokrycia „soft touch” są jednorodne kolorystycznie. Równocześnie nie oferuje się również projektów kuchni, gdzie poszczególne elementy mebli stanowiłyby spójną całość w zakresie np. wzoru lub obrazu. Dodatkowo, nie występuje szeroko stosowana technologia AR dla prezentacji i sprzedaży mebli w połączeniu z technologią spółki. W odpowiedzi na to elementem systemu Dopasuj.to będzie platforma w myśl koncepcji Przemysłu 4.0, która dokona automatycznego przeliczenia zaprojektowanego online mebla i poda pełną dokumentację techniczną do jego wykonania wraz z oprogramowaniem CAM na maszynę do rozkroju płyt i ich wiercenia. Równocześnie, sama platforma online będzie posiadać szereg funkcjonalności, których obecnie nie oferuje konkurencja.

Na czym polega technologia?

– Innowacyjność Dopasuj.to przejawia się w zaoferowaniu druku wypukłego na płytach meblowych wraz z przygotowaniem powierzchni pod złocenia selektywne (złocenie części wzoru), w tym zadruku UV odpornego na zrywanie i rysy, porównywalnego do lakierowania, w tym na płytach o wysokiej odporności na zarysowania oraz lakierowania matowego płyt meblowych z zadrukiem wypukłym UV, bez degradacji czytelności zadruku. Dodatkowo, funkcjonalności platformy online z konfiguratorem mebli i prezentacją AR produktów będą dostępne na platformie Android lub iOS – dodaje Michał Kucharski.

Obecnie producenci nie oferują płyt MDF, które mogą mieć na sobie dowolne wzornictwo, a w szczególności według projektu odbiorcy końcowego. Co istotne, w przypadku zadruku wykonanego przez Dopasuj.to, nie nastąpi utrata cech materiału bazowego. Tym samym, jeśli zastosuje się MDF z powłoką antyfinger, to poza wzorem jaki zostanie naniesiony, nadal będzie posiadał dotychczasowe cechy. Produkty z ciekawym wzornictwem ponadto nie będą wymagały ponownego lakierowania.

– Ceny lakierowania są wysokie i co ważne, wpływają na wydłużenie czasu dostawy mebli do klienta końcowego. Natomiast oferowany przez Dopasuj.to produkt będzie oryginalny i ciekawy estetycznie, a także tańszy (w porównaniu do procesu uzyskania takich efektów w procesie lakierowania) i szybciej dostępny, tj. z krótszym terminem realizacji – mówi Michał Kucharski.

Wartość rynku mebli

Według prognoz Statista, w latach 2022-2026 wartość przychodów całego rynku mebli w Europie odnotuje wzrost w wysokości 2,6% średnio rocznie, osiągając poziom 215,1 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie będzie rósł segment mebli do kuchni i jadalni (z CARG 2022-2026 wynoszącym 2,9%), a sprzedaż tego segmentu w 2026 r. będzie wyższa od wartości z 2021 r. o 13,8%. Natomiast potencjał polskiego rynku meblarskiego szacuje się na niemal 52 mld PLN, co według statystyk stanowi 2,3% polskiego PKB. Największy udział w rynku osiągnął segment mebli do salonu i jadalni, stanowiąc aż 50,8% całkowitej sprzedaży branży, wobec 32,2% dla rynku ogólnoeuropejskiego.

– Stabilnie rosnący rynek oraz występujące na nim trendy zakupowe ukierunkowane na skandynawskie wnętrza, gdzie drewno/hpl/mdf stanowią jeden z najważniejszych materiałów wykończeniowych finalnych mebli, daje dobre przesłanki do finansowania projektu o dużym potencjalne wzrostu. Połączenie wzrostu zainteresowania technologią AR, w kontekście samego procesu podejmowania decyzji zakupowych przez klienta końcowego wraz ze wzrostem sprzedaży online, potwierdza sens inwestycji w autorską technologii zadruku mebli z możliwością ich dostawy według wymarzonego projektu wprost do klienta – podsumowuje Andrzej Żurawski, Członek Zarządu SPINAKER alfa.

Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

 

SPINAKER alfa inwestuje w INSBUY

Spinaker Alfa inwestuje w narzędzie do predykcji liczby widzów dla premier filmowych w kinach

Consumer Intelligence pozyskał ponad 1 mln złotych. Zamierza wejść na nowe rynki z aplikacją dla centrów handlowych