Marquard Media Polska, obecny na rynku od 1992 roku, był jednym z czołowych wydawców magazynów, takich jak Cosmopolitan, Harper’s Bazaar i Playboy. W 2019 roku, z powodu problemów finansowych, firma zakończyła wydawanie magazynów drukowanych, wycofała się z organizacji eventów i zwolniła 70% pracowników. Pomimo prób sanacji, w kwietniu 2021 roku ogłoszono upadłość firmy.
Venture Capital 2.0 planuje nową przyszłość
Fundusz będzie w najbliższej przyszłości dofinansowywał portale i powiększał skład redakcyjny. Venture Capital 2.0 przejął wszystkich pracowników, a tytuły digitalowe trafiły w ręce New Media Wave. Rolę dyrektora operacyjnego sprawuje w dalszym ciągu Joanna Mroczkowska, a szefem sprzedaży pozostaje Weronika Pachuta.
– Funkcjonowanie w stanie upadłości przez niemal cztery lata nie było łatwym zadaniem, ale dzięki determinacji i ogromnemu zaangażowaniu pracowników udało nam się zakończyć ten trudny proces sukcesem. Czuję ulgę, ale i ogromną satysfakcję, że nasze serwisy znalazły nowego właściciela, który nie tylko zachował wszystkie etaty, ale planuje rewitalizację i dalszy rozwój naszych tytułów – komentuje Joanna Mroczkowska, dyrektor operacyjny.
– Już jako New Media Wave będziemy wprowadzać nowe formaty i rozwiązania sprzedażowe, których wdrożenia nie były dotychczas możliwe z powodu upadłości MMP. Jako butikowe wydawnictwo będziemy dalej stawiać na indywidualne podejście do klienta i oferty szyte na miarę. Przed nami bardzo ekscytujący czas pozytywnych zmian i powrotu na rynek, jako jeden z poważnych graczy w świecie digital – mówi Weronika Pachuta.