Sprawy urzędowe załatwisz przez Paczkomat. InPost wprowadza usługę Urząd 24

sprawy urzedowe zalatwisz przez paczkomat inpost wprowadza usluge urzad 24
Udostępnij:
InPost oddał na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego dwa nowe paczkomaty z usługą InPost Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami – dokumenty można będzie nadać i odebrać za pośrednictwem urządzenia InPost.

– Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi i nasz zespół R&D pracował nad koncepcją. Jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Pracował on w zasadzie 24h na dobę i w ekspresowym tempie przygotował projekt, konieczną infrastrukturę sprzętową oraz architekturę IT. Natomiast prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd 24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały postawione w Gorzowie Wielkopolskim – powiedział w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Dodatkowo firma umożliwiła mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Do teraz już kilka miast także zwróciło się do InPostu z podobną prośbą o pomoc w odblokowaniu urzędów

Mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost – wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania wynosi 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatach InPost przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta. InPost w trakcie pandemii rekomenduje wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego.

– Szukaliśmy rozwiązań, które ułatwią życie gorzowianom. Zwróciliśmy się do InPost, czy pomogą nam w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź była błyskawiczna i już po tygodniu zostały uruchomione dwa Paczkomaty, które powinny zdecydowanie usprawnić pracę urzędu – powiedział Jacek Wójcicki, Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.

Jakie sprawy załatwimy przez Paczkomat?

Na chwilę obecną Urząd Miasta w Gorzowie Wielkopolskim przyjmuje przez paczkomaty głównie sprawy do Wydziału Komunikacji – mieszkańcy mogą m.in.:

  • zarejestrować pojazd,
  • zawnioskować o wydanie dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu, pozwoleń czasowych oraz tablic rejestracyjnych,
  • zgłosić zbycie pojazdu, zmianę stanu faktycznego lub demontaż pojazdu,
  • zawnioskować o wymianę dokumentów komunikacyjnych i ich weryfikację, co do zgodności z posiadaną ewidencją.

Przyjmowanych będzie również szereg innych wniosków, których wykaz znajdzie się na stronie Urzędu.

InPost w WhatsAppie

Obsługa urzędów poprzez paczkomaty to nie jedyna nowość, jaka się w ostatnim czasie pojawiła w InPost. Firma uruchomiła również obsługę klientów przez komunikator WhatsApp. Do tej pory z przedstawicielami firmy można było kontaktować się również za pośrednictwem Asystenta Google i Messengera.  Aby skontaktować się z firmą za pośrednictwem kolejnego komunikatora należy wysłać wiadomość na numer +48 722 444 000 w WhatsAppie.

– Zależy nam, żeby w szczycie zapotrzebowania na usługi InPost związanym z pandemią utrzymać gwarancję dostawy D+1, dlatego apelujemy do wszystkich o jak najszybsze odbieranie swoich przesyłek z maszyn. Wierzymy, że jeszcze większe spopularyzowanie ChatBot Mata dzięki uruchomieniu nowego kanału obsługi klienta w WhatsApp przyśpieszy ten proces – powiedział cytowany przez serwis wirtualnemedia.pl Rafał Brzoska, prezes InPost.

– Dążymy do dalszego doskonalenia wirtualnego asystenta InPost i uruchamiania go na kolejnych kanałach. Sprawia on, że usługi firmy są jeszcze bardziej dostępne i wygodne. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp – dodaje Maja Schaefer, CEO Chatbotize.