Sprzedaż 51% akcji i start usługi cashback w 9 krajach. Podsumowanie roku Picodi.com

Dodane:

Szymon Dobosz Szymon Dobosz

Sprzedaż 51% akcji i start usługi cashback w 9 krajach. Podsumowanie roku Picodi.com

Udostępnij:

Od 2010 roku Picodi.com (dawniej kodyrabatowe.pl) umożliwiało internautom w Polsce, a potem w 43 kolejnych krajach, oszczędzanie na zakupach za pomocą kodów rabatowych. W 2021 roku roku we współpracy z brazylijską spółką giełdową i fintechem Méliuz uruchomiliśmy cashback, który da jeszcze więcej korzyści kupującym w internecie.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Na początku roku nastąpiła istotna zmiana w strukturze własnościowej firmy. Méliuz, technologiczna spółka notowana na giełdzie w Sāo Paulo, sfinalizowała zakup 51,2% akcji Picodi.com S.A. za 120 mln reali brazylijskich (ponad 80 mln złotych), wyceniając w ten sposób Picodi na 157 mln zł. Czyli w ciągu 6 lat od ostatniej rundy zwiększyliśmy wartość spółki ponad 5-krotnie.

Pojawienie się nowego akcjonariusza większościowego w naszym przypadku nie spowodowało zmian w zarządzie spółki czy rebrandingu. W dalszym ciągu jesteśmy platformą kodów rabatowych Picodi. Wspólnie z Méliuz będziemy rozwijali usługi cashback na świecie pod marką Picodi, wykorzystując know-how Brazylijczyków i nasze doświadczenie w skalowaniu biznesu za granicę.

Praca w biurze z pandemią w tle

Jak w wielu firmach w tej chwili trzymamy się modelu hybrydowego. Osoby na stanowiskach wymagających współpracy z innymi przy realizacji projektów pojawiają się w biurze częściej, inni – rzadziej.

W biurowcu przy Przemysłowej 12 na krakowskim Zabłociu zajmowaliśmy dwa piętra, w którym przed pandemią pracowało od 100 do 120 osób. Jak się okazało, nawet w łagodniejszych okresach ludzie przeważnie wybierali pracę z domu. Regularnie do biura przychodziło jakieś 20% osób.

Trzymanie niewykorzystywanej powierzchni biurowej to zbędne koszty, dlatego podjęliśmy decyzję o odstąpieniu jednego piętra. Dzięki temu zmniejszyliśmy koszty biurowe o około ⅓. Z kolei elementy wyposażenia, m.in. krzesła, biurka, ekspresy do kawy czy dekoracje rozdaliśmy naszym pracownikom.

Start usługi Cashback Picodi

Głównym projektem tego roku był cashback, czyli usługa, dzięki której kupujący w sieci otrzymują zwrot części wydanej kwoty.

Pełne wsparcie przy tworzeniu tego produktu okazał nam Méliuz, który ma w swoim portfolio cieszący się dużą popularnością w Brazylii serwis cashback. Było to wsparcie zarówno techniczne, jak i merytoryczne w kwestiach strategii i marketingu. Nasze biuro w Krakowie odwiedziła też trójka osób od Méliuz.

Wydawałoby się, że Brazylia jest odległym światem, jednak czujemy z nimi bardzo dobre dopasowanie kulturowe.

We wrześniu cashback od Picodi został oficjalnie uruchomiony w 9 krajach: w Polsce, Australii, Czechach, Hiszpanii, Meksyku, Rosji, Rumunii, Turcji i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Z tej okazji zwracaliśmy naszym nowym użytkownikom do 100% wydanych pieniędzy na pierwszy zakup książek, gier lub jedzenia na dowóz (oczywiście, do określonej kwoty).

Obecnie oferujemy do ponad 1000 sklepów (np. Eobuwie, Allegro, RTV Euro AGD) cashbacki 10–20% kwoty transakcji, do 100 zł zwrotu.

Także zaoferowaliśmy naszym użytkownikom możliwość zarobienia pieniędzy poprzez polecenie cashback’u swoim znajomym – 10 zł za jedno polecenie. Rekordzista zaprosił ponad 300 prawdziwych osób, zarabiając w taki sposób ponad 3 000 zł. Jak to bywa z programami referalowymi, zdarzają się też „multikonta” i fejkowe polecenia, które weryfikujemy.

Rok 2021 w Picodi.com w liczbach

  • 44 kraje (na wszystkich kontynentach)
  • 9 krajów z usługą cashback
  • 58% osób płci żeńskiej na stanowiskach menadżerskich i team-leaderskich
  • Wycena spółki: 157 mln zł

Plany na przyszły rok

W 2022 roku zamierzamy się skupić na rozwoju naszej platformy cashback na już uruchomionych rynkach, oraz na ekspansji produktu na inne kraje. Naszym celem jest zrobić tak, aby jak najwięcej internautów było świadomych korzyści, które oferują im zakupy w internecie. Do tego już zaplanowaliśmy kolejne ciekawe akcje promocyjne z podwyższonym cashbackiem. Oczekujemy, że w przyszłym roku łączną kwotę wypłaconego przez nas cashbacku będziemy liczyć w milionach złotych.

Autor: Szymon Dobosz, CEO Picodi.com