W efekcie w całym roku liczba sprzedanych drukarek będzie trzykrotnie wyższa niż w 2014 roku.
– Obecnie najważniejszym rynkiem jest Europa, gdzie nasze produkty cieszą się dużym zainteresowaniem. W ostatnim czasie szczególnie pozytywnie wyróżnia się Wielka Brytania oraz Szwecja. Bardzo dobrze radzimy sobie również w Azji, a sprzedaż na rynkach Ameryki Północnej jest coraz lepsza – mówi Rafał Tomasiak, Prezes Zortrax S.A.
W trzech kwartałach 2015 r. ponad 87 proc. przychodów firmy Zortrax pochodziło z rynków zagranicznych. W tym czasie przychody osiągnęły poziom 25,5 mln zł (dwukrotnie wyższe niż w całym 2014 r.), a zysk netto wyniósł 5,3 mln zł (wobec 2,8 mln zł w całym 2014 r.).
Sprzedaż drukarek M200 odpowiada za 74 proc. łącznych przychodów firmy w trzech pierwszych kwartałach 2015 r., podczas gdy w 2014 r. było to 84 proc. Pozostałe źródła to materiały do druku (17 proc.) oraz akcesoria i części (9 proc.). – Każda sprzedana przez nas drukarka generuje stały popyt na materiały do druku, dlatego oczekujemy, że kategoria ta będzie zyskiwała na znaczeniu. Nieustannie też pracujemy nad nowymi materiałami o właściwościach dopasowanych do oczekiwań naszych klientów – dodaje Tomasiak.
W grudniu spółka rozpoczęła przedsprzedaż Zortrax Inventure. – Muszę przyznać, że wielkość zamówień przekroczyła nasze pierwotne estymacje. Liczymy jednak, że efekty ze sprzedaży nowego urządzenia będą już widoczne w wynikach za I kw. 2016 r. – zaznacza Prezes Tomasiak. Zainteresowanie nową drukarką odpowiada niemal połowie średniej miesięcznej sprzedaży M200 w tym roku. – Po analizie danych sprzedażowych M200 z pierwszych dwóch tygodni grudnia można wywnioskować, że oba produkty nie powinny ze sobą konkurować, zwłaszcza, że wykorzystują nieco inną technologię. Po dwóch tygodniach grudnia dla M200 zrealizowane jest ok. 55 proc. średniej miesięcznej sprzedaży tego modelu w 2015 r. – dodaje.
Zortrax podtrzymuje plany debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2016 r., jednak dokładny termin będzie uzależniony od warunków rynkowych i rzeczywistych potrzeb spółki.