Startup Ada i Nickel Development wprowadzają do branży nieruchomości rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Startup Ada i Nickel Development wprowadzają do branży nieruchomości rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji

Udostępnij:

Według raportów Narodowego Banku Polskiego za rok 2018 zakup prawie 40% mieszkań na rynku pierwotnym Polacy motywują chęcią zysku. Dla 19% ankietowanych wynajem to najważniejsze uzasadnienie, kolejnych 12% myśli o najmie lub własnym użytkowaniu, dla 3% liczy się wzrost wartości lokum w czasie, a tak samo liczna grupa liczy na dochody z najmu, jak i aprecjację wartości. Z wyliczeń startupu Ada.place wynika, że mowa tu o części rynku wielkości prawie 10 miliardów złotych rocznie.

Każdy deweloper chciałby budować mieszkania, które gwarantują przyszłym klientom jak największy zwrot z inwestycji. Rynek wynajmu jest jednak dynamiczny, a warunki często zmieniają się przed zakończeniem budowy. Deweloper chcący temu zaradzić musiałby zająć się budową nie mieszkań, a własnej infrastruktury badawczej i technologicznej, która potrafiłaby dokonać predykcji na podstawie obecnych trendów. Tak przynajmniej było do niedawna. Teraz to się zmienia.

Ada jest startupem rozwijającym sztuczną inteligencję dla rynku nieruchomości. Startup i poznańska firma deweloperska Nickel Development właśnie rozpoczęły współpracę będącą pierwszym wdrożeniem sztucznej inteligencji na rynku pierwotnym mieszkań w Polsce. To pierwsze wdrożenie nowej platformy analitycznej Ady zbudowanej na podstawie danych o nieruchomościach z portalu ogłoszeniowego startupu.

– Innowacje to coś, co nas wyróżnia. W ostatnich tygodniach wdrożyliśmy wirtualne spacery po terenie całej inwestycji z pięknym widokiem na Poznań z okien inwestycji ST_ART Piątkowo, a teraz nadszedł czas na sztuczną inteligencję. Wyceny tworzone w oparciu o technologię Ady zawierają dane na temat najmocniejszych stron ofert i potencjalnych zarobków z wynajmu na poszczególnych lokalach. Aktualizowane są one na bieżąco na podstawie zmieniających się warunków rynkowych. Każdy potencjalny klient ma do nich bezpłatny dostęp i może dzięki temu dokonać wyboru w oparciu o najkorzystniejszą kalkulację – mówi Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development.

Nickel Development to poznańska firma deweloperska z 20-letnim doświadczeniem. Jest częścią Grupy Nickel obejmującej kilkanaście spółek, w tym uznane marki, takie jak YouNick Technology Park, będący największym w Polsce parkiem technologicznym, a także PTB Nickel – firmę budowlaną o 30-letniej tradycji, wyspecjalizowanej w budownictwie ogólnym oraz hydrotechnicznym. W portfolio Nickel Development znajduje się obecnie 29 realizacji, obejmujących głównie inwestycje mieszkaniowe. Wszystkie charakteryzują się starannie dobraną lokalizacją i wyrazistą architekturą, pozostającą jednak w spójności z otaczającą je tkanką architektoniczną. Realizacje firmy były nagradzane, m.in. Nagrodą im. Jana Baptysty Quadro za inwestycję Zaułek Piątkowski.

W 2018 roku Ada otrzymała grant od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i przeznaczyła środki na tworzenie nowych algorytmów w zakresie przetwarzania języka naturalnego, sieci neuronowych, predykcji i computer vision ze specjalizacją w dziedzinie nieruchomości. Algorytmy trenowane były na ofertach z serwisu ogłoszeniowego startupu, a teraz za opłatą może z nich skorzystać każda firma na rynku nieruchomości.

– W przyszłości będziemy rozwijać naszą technologię w kierunku pozwalającym deweloperom na wykorzystanie jej już na etapie planowania nowych inwestycji, wiele tygodni, a nawet miesięcy przed rozpoczęciem budowy – zapowiada Kamil Nicieja, prezes zarządu Ada.place.