Na zdjęciu: Piotr Hołubowicz i Artur Racicki, współtwórcy SEEDIA | fot. materiały prasowe
– Jesteśmy dumni, że to właśnie my, jako pierwszy startup z Polski przecieramy szlaki na Ideas From Europe. Dla nas, jako firmy z misją, to szczególnie istotne, bo w tym konkursie bierze się pod uwagę pozabiznesowe kryteria, idee i rozwiązania, które służą społeczeństwu i przyczyniają się do realizacji globalnych wyzwań – mówi współtwórca inteligentnej ławki solarnej SEEDiA Artur Racicki.
Rywale z 8 krajów
Podczas trwającej trzy minuty prezentacji opowiedział o rozwiązaniu tworzonym przez jego startup i odpowiedział na pytania jury dotyczące technologii w Smart Cities. Zapewniło to Polakowi zakwalifikowanie się do ścisłego finału, gdzie powalczy o wygraną z przedsiębiorcami z Belgii, Danii, Niemiec, Irlandii, Luksemburga, Holandii, Portugalii i Finlandii. Finał konkursu Ideas From Europe zaplanowany jest na 28 kwietnia w Hadze.
Uczestnictwo w finale nie jest pierwszym sukcesem jaki SEEDiA ma na swoim koncie. W połowie lipca firma należąca do Racickiego pozyskała od funduszu bValue do trzech milionów złotych, które miały posłużyć zespołowi do dalszego rozwoju solarnych ławek. Przy tej okazji przedstawiciele funduszu wspomnieli, że poza wsparcie finansowym mogą pomóc startupowcom w zorganizowaniu kluczowych funkcji, np. produkcji i sprzedaży.
300 urządzeń w ciągu 12 miesięcy
– Wybraliśmy bValue ze względu na doświadczenie funduszu w sektorze, w którym się poruszamy oraz szeroką sieć kontaktów. Niewiele jest funduszy znających się na budowie hardware’u i potrafiących efektywnie wesprzeć startupy w dziedzinie produkcji i logistyki – mówił w lipcu Piotr Hołubowicz, założyciel SEEDiA. Razem z Arturem Racickim projektuje i tworzy inteligentne urządzenia infrastruktury miejskiej zasilane panelami solarnymi.
Spółka posiada pięć linii wzornicznych swoich rozwiązań, każdą dopasowaną do sektoru klientów, do których jest kierowana. Wsród ich produktów znajdziemy: inteligentne i ekologiczne ławki, standy, przystanki i meble. Przy okazji inwestycji twórcy startupu zapowiedzieli, że w ciągu kolejnych dwunastu miesięcy zamierzają zainstalować w Polsce około 300 urządzeń. Inwestycja bValue miała im pozwolić na rozwój nowych produktów, rozwój istniejących mocy produkcyjnych, a także wparcie działań sprzedażowych.