StartupFest – konkurs szansą dla startupów

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Maciej Wicha – dyrektor ds. partnerstw i rozwoju biznesu w segmencie Internet Agory odpowiada na nasze pytania o kolejnej edycji StartupFestu, jurorach i zgłoszonych projektach.

Maciej Wicha – dyrektor ds. partnerstw i rozwoju biznesu w segmencie Internet Agory odpowiada na nasze pytania o kolejnej edycji StartupFestu, jurorach i zgłoszonych projektach.

Czym jest Startup Fest?

StartupFest to największy polski konkurs dla biznesów opartych o technologię, organizowany przez Agorę od 2010 roku.

Kiedy i gdzie odbywać się będzie tegoroczny Startup Fest?

Jak co roku, finał odbędzie się w siedzibie Agory, na ul. Czerskiej. Zwycięzców ogłosimy na wieczornej gali w jednym z warszawskich klubów.

Dlaczego warto pojawić się na tym wydarzeniu?

StartupFest to niespotykany nigdzie indziej panel mentorów i jurorów w tym roku obejmujący około czterdziestu top managerów polskiego internetu. Dodatkowo na konkursie, oprócz naszych, obecni są przedstawiciele innych mediów branżowych. Daje to wszystkim finalistom unikalną szansę do nawiązania relacji biznesowych na najwyższym poziomie oraz budowanie wizerunku swojej firmy w oczach szerszej populacji. Nie muszę wspominać o najwyższej w Polsce puli nagród – 50 tysięcy złotych oraz świadczenia reklamowe do wysokości 100 tysięcy złotych.

Dlaczego Agora postanowiła zabrać się za organizację startupowego eventu?

Nasze doświadczenia inwestycyjne z projektami takimi jak AdTaily czy GoldenLine pokazują, że dynamiczny rozwój biznesu najlepiej sprawdza się w oparciu o wysokiej jakości zespół koncentrujący się na jednym celu biznesowym bądź produkcie – Startup Fest pomaga nam identyfikować takie zespoły.

Ile w tym roku zgłosiło się startupów?

Od liczby zgłoszeń ważniejsza jest dla nas ich jakość, a ta jest bardzo dobra – z roku na rok poziom tych, z których wybieramy grono finalistów, jest coraz bardziej konkurencyjny.

Jakie projekty Pana zdaniem mają szansę wygrać w tym roku?

Szansę na zwycięstwo, jak co roku, mają mocne zespoły atakujące atrakcyjny rynek unikalnym produktem. Na pewno atrakcyjnymi trendami obecnie jest handel internetowy (ecommerce) oraz usługi oparte o technologie mobilne, ale niezależnie od tego w ocenie skupiamy się na wspomnianych kryteriach.

Na co jurorzy Startup Fest będą zwracać uwagę wybierając zwycięzcę konkursu?

W tym roku mamy trzy podstawowe założenia: zespół, produkt, walidacja – szukamy zespołów o komplecie kompetencji, z minimum prototypu produktu oraz potwierdzeniem popytu na ten produkt (przez zamówienia klientów albo pozyskanie użytkowników).

Będą następne edycje Startup Festu?

Startup Fest to już cykliczna impreza, należy się więc spodziewać kolejnej edycji w przyszłym. roku.

Dziękuję za wywiad!