Startupy na tapecie podczas Tygodnia Przedsiębiorczości w Krakowie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

14. listopada rusza cykl wydarzeń w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Krakowskie firmy i instytucje zgłosiły do tej pory blisko 120 tematów prezentacji warsztatów i spotkań dla osób prowadzących własne firmy.

Wśród nich warsztaty dedykowane m.in. startupom, branży gier czy etykiety w biznesie. Jednym z partnerów wydarzenia jest Idea Bank, który organizuje środowe spotkanie poświęcone pozyskiwaniu inwestorów dla startupów. Warsztaty odbędą się w Idea Hub o 18:00 przy Sukienniczej 8, zapisy tutaj.

Startupy na start

Spotkania są organizowane z myślą o przedsiębiorcach oraz osobach, które dopiero planują założyć własną działalność.  Tematyka pokrywa różne aspekty prowadzenia własnej firmy. Na szczególne miejsce w agendzie  zasłużyły krakowskie startupy – to z myślą o nich powstał między innymi pomysł, by poruszyć temat pozyskiwania inwestora. – W Krakowie jest wielu utalentowanych ludzi, którzy projektują innowacyjne produkty i usługi. Często już na etapie prototypowania widać potencjał, wkrótce pojawiają  się pierwsi użytkownicy i klienci, a produkt zaczyna przynosić wymierne korzyści. To dobry moment, aby rozpocząć kolejny etap rozwoju biznesu – sięgnąć po zastrzyk gotówki na dalszy rozwój oraz skorzystać z wiedzy branżowych wyjadaczy. Takie połączenie gwarantuje zwielokrotnienie zysków – mówi Marek Wylon, jeden z prelegentów Tygodnia Przedsiębiorczości, założyciel spółki GameDesire – jednej z największych firm z branży gier w Polsce.

ego prezentacja to zbiór najważniejszych zasad skutecznego pozyskiwania inwestora, oparta na własnych doświadczeniach oraz case studies z branży gier. Praktyczne wskazówki wsparte sesją Q&A będą przydatne szczególnie dla tych, którzy chcą rozwinąć swój startup w rentowny projekt przynoszący długofalowe zyski.

Kraków sprzyja przedsiębiorcom

W Krakowie działają 82 tysiące małych firm (dane z rejestru REGON o liczbie jednoosobowych działalności gospodarczych), co plasuje stolicę Małopolski na drugim miejscu wśród polskich miast. Kraków uważany jest jednocześnie za stolicę startupów – tu swoje pierwsze kroki stawia wielu przedsiębiorców specjalizujących się w nowych technologiach, a miasto przyciąga z całego świata aniołów biznesu oraz wielkie korporacje nastawione na współpracę z utalentowanymi programistami. W Krakowie działa też wiele inkubatorów przedsiębiorczości, wspierających młodych ludzi, którzy swoje pomysły chcą przekuć w realny biznes.

– W tym roku po raz pierwszy organizujemy wydarzenia w ramach Tygodnia Przedsiębiorczości w Krakowie w Idea Hubie – kawiarni dla freelancerów i przedsiębiorców. 16. listopada proponujemy im warsztaty o pozyskiwaniu inwestorów, natomiast na co dzień – wygodne, darmowe miejsce do pracy i spotkań biznesowych – mówi Marta Bloch, Project Manager Idea Hub. 

Przedsiębiorcy z całego świata – łączcie się!

Historia organizacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości sięga 2008 roku. Jego pomysłodawcami byli premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm. Na początku w przedsięwzięcie zaangażowało się 37 państw. Dziś jest ich ok. 160. Celem tego ruchu społecznego jest utworzenie środowiska, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i kreatywne inicjatywy młodych ludzi. Rokrocznie – przez jeden tydzień listopada – rzesze uczestników przedsięwzięcia na całym świecie uczestniczy w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, spotyka się z przedsiębiorcami, przedstawicielami instytucji wspierających biznes, gotowych do dzielenia się wiedzą i zdobytym doświadczeniem.