W ramach naboru do konkursu Innovation Pitch poszukiwane są rozwiązania, które wesprą jedną z największych grup energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarach e-commerce, zdalnej obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej i tworzenia nowych produktów.
Włączając pralkę, ładując smartfona czy otwierając lodówkę, nie zastanawiamy się, jak te urządzenia działają i jakie rozwiązania zostały w nich wykorzystane. Przyzwyczailiśmy się do tego, że różne elektryczne i elektroniczne sprzęty po prostu działają, a gdy się psują, naprawiamy je albo kupujemy nowe. Wszystkie te urządzenia potrzebują prądu, który, pomimo że nie widać go gołym okiem, ma olbrzymi wpływ na nasze życie.
– Branża energetyczna to bardzo ciekawy obszar, w którym nakłada się na siebie szereg aktywności i procesów. PGE Polska Grupa Energetyczna ciągle je udoskonala, m.in. poprzez nawiązywanie współpracy ze startupami, które często mają pomysły i rozwiązania wprost odpowiadające na nasze potrzeby biznesowe. Szukamy nowych pomysłów, które mogłyby wspierać sprzedaż energii elektrycznej albo rozwinąć to, co już działa, jak np. rozliczanie usług, sprzedawanie ich w pakietach z prezentami, lojalizowanie klientów – powiedział Paweł Śliwa, wiceprezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej ds. Innowacji.
Projekty takie jak Innovation Pitch to dla startupów świetna okazja do nawiązania relacji oraz zweryfikowania swojego pomysłu komercyjnego w dużej firmie. Najlepsze startupy będą miały okazję zaprezentować swoje pomysły ekspertom z branży podczas spotkań. Celem Grupy PGE jest nawiązanie współpracy z autorami najlepszych projektów w ramach programu akceleracyjnego.
Konieczność digitalizacji działań jest szczególnie widoczna w obszarze sprzedaży i obsługi klientów detalicznych, które w ramach GK PGE realizuje spółka PGE Obrót. Potrzeby klientów zmieniają się i rosną wraz z rozwojem technologii oraz zmieniającym się światem. Kluczem do sukcesu jest zatem połączenie zapału, pomysłowości i nowego spojrzenia na klienta, które oferują startupy, z doświadczeniem i potencjałem organizacyjnym Grupy PGE.
– Widzimy, że nasza przyszłość biznesowa, do której już teraz się przygotowujemy, to bycie dla klientów nie tylko sprzedawcą i dostawcą energii, ale także usług bezpośrednio albo pośrednio związanych z energetyką. Chcemy towarzyszyć klientom w codziennych obowiązkach, czyniąc je łatwiejszymi oraz przyjemniejszymi. Idąc tym tropem, poszukujemy nowych rozwiązań, młodych innowacyjnych przedsiębiorców, z którymi wspólnie przygotujemy nowe rozwiązania produktowe – powiedział Mariusz Bednarski, dyrektor Biura Rozwoju Produktów PGE Obrót.
Najciekawsze pomysły zostaną poddane pilotażowi, który będzie polegał na konsultacji zaproponowanych rozwiązań z klientami i komercjalizacji, z wykorzystaniem ogólnopolskiego zasięgu działania Grupy PGE. Ciekawy jest również projekt rozwijania cyfrowych platform sprzedaży we współpracy z największym sprzedawcą energii. Nowoczesne kanały sprzedaży, intuicyjne w obsłudze i jednocześnie atrakcyjnie w swojej formie, to przyszłość, od której nie da się uciec. Dlatego połączenie funkcjonalności elektronicznego Biura Obsługi Klienta z obszarem Internetu rzeczy to kolejne wyzwanie, któremu PGE Polska Grupa Energetyczna chce sprostać w kooperacji ze startupami.
Warto również przywołać najnowsze przedsięwzięcie PGE Nowa Energia. To Akcelerator PGE, który poszukuje innowacyjnych rozwiązań głównie z zakresu energetyki, nie wykluczając rozwijania projektów technologiczno-biznesowych z innych dziedzin. Celem Akceleratora PGE jest nawiązanie współpracy ze startupami, które znajdują się na początkowym etapie rozwoju oraz proponują nowatorskie rozwiązania posiadające potencjał wdrożeniowy w ramach Grupy Kapitałowej PGE.