Branża:

e-commerce

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

inny

vendoria.pl

Czym jest Wasz projekt?

Rozwijana przez SoftWizard technologia umożliwia spojrzenie z nowej perspektywy na dokonywanie zakupów online. Startup opracował vendoria.pl – metawyszukiwarkę produktów (towarów) z całego świata. Mechanizm wyszukiwania umożliwia agregowanie, pobieranie i rankowanie informacji o produktach (towarach) ze wszystkich, dostępnych online źródeł. To, co wyróżnia vendoria.pl to automatyczny system wyszukiwania produktów (towarów), umożliwiający automatyczne monitorowanie ofert dostępnych w internecie. Po odnalezieniu poszukiwanego produktu (towaru) vendoria.pl powiadamia klienta o wynikach poszukiwań.

Jaki problem rozwiązujecie?

Użytkownik dostępnych dziś wyszukiwarek, bazujących na standardowych rozwiązaniach, sam przeglądał, często nawet przez wiele godzin, oferty pojedynczych sklepów internetowych, portali sprzedażowych i aukcyjnych. Czas spędzony na poszukiwaniach konkretnego produktu nigdy nie był gwarantem tego, że oferta, na którą się zdecydował była najkorzystniejsza. To pierwszy aspekt problemu – czas i brak gwarancji uzyskania pożądanego efektu. Każdy klient, po odnalezieniu produktu, którego zakupem był zainteresowany, musiał zalogować się na każdej ze stron prowadzącej sprzedaż e-commerce osobno, podając niezbędne dane, nr karty kredytowej i wiele innych szczegółów. To drugi aspekt problemu – czas konieczny na kolejne wpisywanie danych; często też klienci nie pamiętają niektórych, żądanych przy logowaniu danych, co dodatkowo przyczynia się do poczucia dyskomfortu w trakcie zakupów lub powoduje odstąpienie od zamiaru dokonania zakupu.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Do grona użytkowników platformy Vendoria może dołączyć każdy, kto używa internetu. Narzędzie pod nazwą vendoria.pl jest obecnie przygotowane do działania. To, czy zacznie działać w Polsce, na jednym z wielu lokalnych rynków w Europie, czy w wymiarze rynku ogólnoeuropejskiego, albo na rynku światowym, zależy jedynie od wielkości inwestycji. Na dzień dzisiejszy platforma Vendoria oferuje praktycznie nieograniczoną możliwość skalowania projektu.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

  • Prowizje ze sprzedaży towarów,
  • Analiza trendów sprzedażowych i wiedza na temat preferencji poszczególnych klientów (grup klientów), oferowanie produktów właściwych dla danego preferencji konkretnego użytkownika (grup użytkowników),
  • Dostarczanie informacji na temat aktualnych trendów rynkowych,
  • Przychód z reklam na vendoria.pl,
  • Środki pochodzące od ewentualnych Inwestorów (funduszy VC) oraz ze sprzedaży udziałów inwestorom.

Kto stoi za projektem?

Obecnie, w skład grupy kontynuującej prace nad rozwojem platformy Vendoria wchodzą : Tomasz Żygadło – magister +tytuł licencjacki, inicjator, leader, CEO, Izabela Sądel – magister (podwójny tytuł magistra), programowanie + finanse + księgowość, członek zarządu, Maksim Buben – magister +tytuł licencjacki, specjalista SEO, Członek Zarządu, Tomasz Gruntowski - magister + tytuł licencjacki, programowanie, członek zarządu, Piotr Stanclik – magister, manager do spraw promocji, asystent, członek zarządu.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Przygotowania do pierwszych prób sprzedaży (do końca 10.2018) oraz do pierwszych prób sprzedaży dla realnych klientów (koniec 11.2018).

Jakie są plany rozwoju?

Kamienie milowe

  • Ukończenie pracy nad aspektami prawnymi platformy, w tym udoskonalenie rozwiązań wynikających z regulacjami zawartymi w rozporządzeniu RODO (koniec 11.2018),
  • Pierwsza próba sprzedaży (do końca 10.2018),
  • Pierwsza próba sprzedaży dla realnych klientów (koniec 11.2018),
  • Usunięcie wszelkich najważniejszych błędów znalezionych w poprzednich kamieniach milowych (12.2018),
  • Uruchomienie Vendorii na rynkach w 3 innych państwach europejskich (koniec 2019),
  • Zajęcie 3% polskiego handlu elektronicznego (koniec 2019).