Czym jest Wasz projekt?
Comperio.co to porównywarka smartfonów, która pozwala na szybsze i lepsze podjęcie decyzji zakupowej. Dzięki graficznej prezentacji danych, opinii znajomych czy możliwości sprawdzenia, w którym salonie w okolicy jest wybrany model telefonu, użytkownik podejmuje decyzję szybciej i jest bardziej zadowolony z dokonanego wyboru. Cały silnik został stworzony w oparciu o badania zachowań zakupowych klientów, dzięki czemu odpowiada realnym potrzebom, optymalizując wybór nowego urządzenia.
Jaki problem rozwiązujecie?
Ludzie poszukują smartfonów i nie jest to łatwy wybór. Wiemy, że Internet jest pierwszym źródłem, gdzie internauci szukają informacji o smartfoniei chcemy to wykorzystać. 57% osób spędza dwa tygodnie, zanim podejmuje decyzje o zakupie, a 42 % użytkowników, którzy szukają online, kontaktuje się ze sklepem w realu. Patrząc na te dane widzimy, że użytkownik potrzebuje narzędzia, które mu pomoże w podjęciu decyzji. Korzysta z wielu źródeł, spędza dużo czasu na poszukiwaniach i nie zawsze jest w stanie podjąć decyzję, która go satysfakcjonuje. Comperio ma być doradcą i dopasować smartphona do oczekiwań użytkownika oraz zaoszczędzić czas.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Userów dzielimy na trzy grupy: fascynatów smartfonów, którzy chcą pierwsi dowiadywać się o nowościach, testować, pisać rekomendacje i lansować (trendsetterzy); osoby, które szukają smartfona, wiedzą, czego szukają, mają określone parametry, chcą zmienić telefon lub kończy im się umowa z operatorem; osoby, które pierwszy raz kupują smartfon, potrzebują pomocy w wyborze oraz sugestii telefonu dopasowanego do ich potrzeb i możliwości finansowych
Kto stoi za projektem?
Marek Martuszewski – Graphic designer i frontend developer. CEO agencji Fachowo.co. Damian WInkowski -Fascynat nowych technologii związanych z reklamą online i e-commerce. Pracował w Kainos, Coca Cola, Google. Maciej Ossowski – Zaczynał w Wirtualnej Polsce jako programista serwisów Książka, Muzyka i Film. Od 2006 przez 7 lat współtworzył czołową polską porównywarkę cen – Nokaut.pl. Radek Wojciechowski – Analityk, project manager, specjalista od SEO i SEM. Doświadczenie w e-commerce zdobywał w takich firmach jak Wirtualna Polska, SklepyFirmowe.pl, Nokaut.pl.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
15.10.2013 puściliśmy public betę w świat 🙂 Wyniki dopiero się pojawią po skończeniu wielu zdefiniowanych wcześniej testów.
Jakie są plany rozwoju?
Nasz cel to zdobycie 1% tych rynków po 1 roku od startu Comperio.co = 845 tys. sprzedanych telefonów. Oprócz tego chcemy po kilku miesiącach pojawić się w krajach, które mają bardzo wysoki wzrost sprzedaży smartfonów (Chiny, Korea, Indie etc.). Wzrost liczby UU: 20 % miesięcznie i optymalizacja konwersji na comperio.co poprzez testy i usprawnienia usability oraz nowe funkcjonalności. Wzrost przychodów: 5 -15 % miesięcznie (efekt budowania skali i nawiązywania nowych kontaktów i kanałów dotarcia do nowych userów)