- Branża: inna
- Finansowanie: własne
- Model biznesowy: abonament, usługi premium
SprzedamByka.pl to serwis internetowy, który stara się zagospodarować bardzo ciekawą niszę. Dodatkowo intryguje odważna domeną. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć mu się bliżej.
Czym jest SprzedamByka.pl?
SprzedamByka.pl to Giełda Rolna – platforma służąca pośrednictwu między rolnikami i firmami świadczącymi usługi dla rolnictwa tj. skupy bydła oraz innych produktów rolnych, producenci i dealerzy maszyn rolniczych i wiele, wiele innych. Serwis dodatkowo daje możliwość zaprezentowania oferty firm, wideo rolniczego itp.
Nazwa-domena „SprzedamByka” to odważny krok, ale z przeprowadzonych badań (ankiety, sondaże) wynika, że jest odbierana bardzo pozytywnie przez internautów – również biznesowych.
Jaka jest grupa docelowa?
Grupą docelową są świadomi, zaangażowani użytkownicy branży rolnej. Pozornie ta grupa użytkowników jest oceniana jako nieświadoma nowoczesnych technologi. Jest to błędny pogląd, tylko w bazie otomoto.pl ogłoszeń rolniczych jest ponad 9000.
Potencjał jest ogromny. Sam rynek skupiający hodowców bydła bogaty. Liczbę klientów biznesowych szacuję na kilka tysięcy firm oraz kilkadziesiąt tysięcy klientów indywidualnych (rolników) w Polsce.
Jaki jest model biznesowy?
Dodawanie ogłoszeń jest darmowe. Obecnie jest możliwość zamieszczenie ogłoszeń „premium”.
Docelowo model biznesowy ma być prosty (charakterystyka rynku) i oparty o abonamenty dla firm chcących zamieścić swoją ofertę lub otrzymywać informacje o zgłoszeniu przez użytkowników produktu na sprzedaż.
Jaka jest konkurencja? Jaką przewagę nad nią ma SprzedamByka.pl?
Serwisów konkurencyjnych jest stosunkowo dużo. Od gigantów typu allegro, gumtree, w których ogłoszenia rolnicze znajdują się w działach „pozostałe”, po kilka serwisów ogłoszeniowych typowo rolniczych (największy agrotrader.pl) i serwisy typu gruuna.com realizujące funkcje handlu/aukcji rolnych.
Przewagą SprzedamByka.pl ma być przede wszystkich wyspecjalizowane narzędzie dla hodowców bydła. Kolejnym atutem jest prostota i szybkość działania serwisu. Dzięki nowoczesnej technologi strony działają bardzo szybko i dobrze się pozycjonują w wyszukiwarkach.
Jaka jest obecna sytuacja projektu (finansowanie, statystyki)?
Wyłącznym twórcą serwisu jest Wojciech Kosak Główczewski. Jestem programistą aplikacji internetowych. Serwis rozwijam „po godzinach” pełnego etatu w zewnętrznej firmie. Serwis generuje przychody rzędu kilkuset złotych miesięcznie (reklama adwords, ogłoszenia premium z płatności internetowych).
Serwis notuje ponad 60 000 odwiedzin miesięcznie i 250 000 odsłon miesięcznie – to jest, to już się dzieje. Bez bańki spekulacyjnej.
Jakie są plany rozwoju SprzedamByka.pl?
Głównym planem rozwoju jest skupienie się na pośrednictwie handlu bydłem. Stanie się absolutnym liderem w pośrednictwie handlu bydłem. Nie tylko na rynku polskim ale również europejskim. Stworzenie dedykowanych narzędzi dla hodowców, internacjonalizacja oraz rozpoczęcie aktywnej promocji serwisu.
Czego oczekujesz od potencjalnego inwestora/wspólnika?
Szukam przede wszystkim wsparcia w promocji serwisu oraz pomocy w nawiązaniu współpracy z potencjalnymi partnerami (np. twórcy wielkich baz bydła – ARiMR, PFHB).
Szukam wspólnika, który potrafiłby przygotować promocję serwisu w prasie branżowej, targach rolnych oraz pomóc we wprowadzeniu serwisu na rynek europejski.