Czym jest Wasz projekt?
Squaber to aplikacja, która dostarcza alerty i polecenia giełdowe w prostej i przystępnej formie każdemu inwestorowi giełdowemu. Dzięki niej, nasz klient dowie się, gdy coś złego będzie działo się z jego spółkami i będzie miał dostęp do specjalnie wyselekcjonowanych okazji rynkowych. Zrewolucjonizuje ona inwestycje każdej osoby, która z niej skorzysta dając duże oszczędności czasu oraz chroniąc kapitał w newralgicznych momentach rynkowych.
Jaki problem rozwiązujecie?
W fazie planowanie produktu zidentyfikowaliśmy największe problemy, z którymi boryka się każdy inwestor indywidualny. Należą do nich takie pytania jak “Kiedy kupić/sprzedać akcje?”, “Co zrobić kiedy moje spółki tracą?”, “W co warto zainwestować?”. Odpowiedź na te pytania wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia. Za pomocą naszych algorytmów udało nam się przedstawić skomplikowane mechanizmy analizy rynków finansowych w sposób, który umożliwi ich interpretację inwestorowi giełdowemu pasującemu do naszego profilu klienta.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Podstawową grupą docelową serwisu są inwestorzy giełdowi, którzy inwestowaniem zajmują w sposób nieprofesjonalny, po godzinach swojej pracy zawodowej. W nawiązaniu do badań Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych są to przede wszystkim mężczyźni z klasy średniej, w wieku 25+. Ich średni portfel inwestycyjny to między 20-100 tys. zł, a w jego skład wchodzi od 3 do 8 walorów. Jako podstawowe źródło informacji giełdowych wskazują oni portale internetowe – w Polsce money.pl i bankier.pl, w USA reuters.com bloomberg.com, finance.yahoo.com, marketwatch.com.
Kto stoi za projektem?
Trzon zespołu stanowią 4 osoby. Przemysław Zając będący managerem produktu, Wojciech Frycz odpowiadający za część technologiczną, Piotr Baron odpowiadający za marketing i sprzedaż oraz Marcin Tuszkiewicz odpowiadający za aspekty merytoryczne. Zespół pracuje w tym składzie już ponad 2 lata i równocześnie rozwija platformę edukacyjną Investio przeznaczoną dla osób zainteresowanych inwestycjami na rynku FOREX.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Publikacja wersji beta miała miejsce 8 stycznia 2014 roku. Równolegle rozpoczęliśmy pierwszy etap marketingu, który doprowadził do zdobycia 300 Użytkowników, z którymi następnie skontaktowaliśmy się w celu weryfikacji naszego produktu. Na podstawie kolejnych 50 ankiet telefonicznych przygotowaliśmy listę poprawek które powinniśmy wdrożyć przed kolejnym etapem – płatnościami, które zostały wprowadzone 18 marca. Od tego dnia zebraliśmy już 40 płacących klientów – warto jednak zaznaczyć, że badamy popyt na różnych, w tym bardzo niskich, przedziałach cenowych.
Jakie są plany rozwoju?
Po wypracowaniu optymalnego modelu pobierania płatności SQUABER przejdzie do kolejnego etapu swojego funkcjonowania, czyli do zwiększania skali działania poprzez zwiększone nakłady marketingowe, budowę sieci afiliacyjnej oraz rozpoczęcie współpracy z Domami Maklerskimi na płaszczyźnie B2B jako technology provider. W związku z niemal zerowymi technologicznymi kosztami ekspansji, w kwietniu 2014 Spółka planuje publikację anglojęzycznego serwisu giełdowego przeznaczonego dla amerykańskich inwestorów giełdowych.