Na starcie ma do wyboru 600 tytułów polskich oraz 16 tys. audiobooków i 4 tys. ebooków angielskich.
– Podstawę bazy w języku polskim stanowią tytuły takich wydawców, jak Biblioteka Akustyczna, Storybox, czy Sound Tropez. W ofercie dominuje fantastyka oraz kryminały, ale znajdziemy tu także pozostałe gatunki literackie, biografie, reportaże, poradniki i literaturę piękną. Biblioteka będzie się stale powiększać – podkreśla Michał Szolc, dyrektor zarządzający Storytel Polska.
Na zdjęciu: zespół Storytel | fot. materiały prasowe
Książek można słuchać na tablecie lub smartfonie. Serwis obsługuje systemy operacyjne iOS, Android i Windows. Słuchanie audiobooków odbywa się online w systemie streamingu z opcją zapisania do 5. książek w trybie offline, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z aplikacji również bez dostępu do sieci. Jej zaletą jest intuicyjny interfejs i szereg przyjaznych funkcji, takich jak zmiana szybkości odtwarzania, funkcja sleep, umożliwiająca automatyczne wyłączenie się aplikacji po jednym lub kilka kwadransach, możliwość dodawania własnych zakładek i notatek oraz, jeżeli książka jest dostępna również jako ebook – swobodne przełączanie się pomiędzy słuchaniem i czytaniem.
Storytel został założony w 2005 roku jako pierwszy na świecie serwis do słuchania audiobooków w systemie streamingu. Marka zrewolucjonizowała sposób konsumpcji książek w Skandynawii. Przeprowadzone badania pokazały, że aż 75% użytkowników Storytel konsumuje więcej książek, niż przed rozpoczęciem subskrypcji, a średnia liczba przesłuchanych książek wynosi 2. tytuły miesięcznie. Użytkownicy Storytela słuchają książek w sytuacjach, które do tej pory temu nie służyły: podczas jazdy samochodem, uprawiania sportów, spacerów, podczas prac domowych i manualnych. Korzystny dla użytkownika model używania aplikacji pozwolił pozyskać nową grupę odbiorców: 20% klientów Storytel nie słuchało audiobooków przed rozpoczęciem subskrypcji, a 55% klientów Storytel nie płaciło za audiobooki przed rozpoczęciem abonamentu.
Storytel obecny jest na rynkach szwedzkim, norweskim, duńskim i holenderskim.
– Polska z populacją blisko 40. mln osób to ważny rynek, pełen znakomitej rodzimej prozy – mówi Jonas Tellander, Dyrektor Generalny Storytel. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenia z innych krajów, by spopularyzowac w Polsce nowy model odbioru literatury. Wierzymy, że nasze usługi będą się cieszyły w Polsce, takim samym zainteresowaniem, jak na pozostałych rynkach.
Z aplikacji Storytel korzysta globalnie już ponad 200 tys. subskrybentów. Od 2015 roku marka jest spółką notowaną na szwedzkiej giełdzie, o kapitalizacji ok. 100 mln Euro i rocznych przychodach na poziomie 15 mln Euro (dane za rok 2014).
Najbliższe miesiące w Polsce będą przeznaczone na budowanie rozpoznawalności marki i rozbudowywanie oferty przez produkcje własne oraz poszerzanie grupy wydawców zewnętrznych.