12 0 0

Emplocity zajęło drugie miejsce w konkursie organizowanym w Las Vegas. Ruszy z ekspansją

Dodane

23-05-2018

Adam Sawicki
W ubiegłym roku Emplocity zgarnęło statuetkę Orła Innowacji, a teraz zajęło drugie miejsce w konkursie “Lightning Competition” zorganizowanym podczas konferencji HR Tech Unleash 2018 w Las Vegas. Na tym jednak startup z Olsztyna nie zamierza poprzestać. Zapowiada międzynarodową ekspansję.

Na zdjęciu: Arkadiusz Talun, CTO i Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity | fot. materiały prasowe

Konkurs w Stanach Zjednoczonych

– Fakt, że udało nam się zająć drugie miejsce udowadnia, że polskie startupy liczą się na światowym rynku – mówi Krzysztof Sobczak, dyrektor generalny Emplocity, startupu z Olsztyna, który zajął drugie miejsce w konkursie “Lightning Competition” zorganizowanym podczas konferencji HR Tech Unleash 2018 w Las Vegas.

Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że jurorzy docenili rozwiązanie oferowane przez Polaków nie tylko pod względem jego atrakcyjności dla inwestorów, ale też wartości jaką oferta Emplocity stanowi dla klientów. Przypomnijmy, że olsztyńska firma tworzy rozwiązania rekrutacyjne oparte na sztucznej inteligencji. Działają one na bazie algorytmów, data science i uczenia maszynowego, aby automatyzować procesy pozyskiwania kandydatów przez firmy.

Wdrożenia i ekspansja 

Przy tej okazji kadra zarządzające Emplocity zdradziła, że ostatni okres jest dla nich „bardzo gorący”. – Intensywnie pracujemy zarówno nad nowymi wdrożeniami dla klientów w Polsce, jak i nad wprowadzeniem produktu na rynki zagraniczne – mówi Arkadiusz Talun, CTO Emplocity, które nie zdradza jednak kierunków ekspansji.

Nie wiem także nad jakimi konkretnie wdrożeniami w Polsce pracują przedsiębiorcy z Olsztyna. Możemy jednak przypuszczać, że stawiają na rozwinięte branże, na których działa sporo dużych firm – zresztą takich klientów mają na swoim koncie. W marcu pochwalili się przecież, że wdrożyli chatbota do rekrutacji w jednej z największych firm budowlanych w kraju, w spółce Budimex.

Działanie chatbota

Za pośrednictwem tego rozwiązania osoby ubiegające się o zatrudnienie w Budimex mogą przekazywać swoje CV za pośrednictwem facebookowego Messengera, a potem odpowiedzieć na kilka pytań zadanych przez chatbota. Ten zapyta ich między innymi o doświadczenie, umiejętności, znajomość języków obcych i oczekiwania finansowe.

Następnie zestawi informacje pozyskane do osób aplikujących na stanowisko z wymaganiami postawionymi przez pracodawcę i wyłoni najlepszych kandydatów. Potem taka informacja trafi do pracownika działu HR, który skontaktuje się z wybranymi kandydatami i przeprowadzi z nimi rozmowę kwalifikacyjną.

Tańszy proces rektutacji

– Umieszczając przycisk z botem na stronie internetowej pracodawcy, nie tylko zwiększamy konwersję z tego źródła, ale także zmniejszamy koszty pozyskania wartościowych aplikacji. Każdy kandydat odwiedzający stronę jest na wagę złota, nasz bot dąży do tego, by jak najwięcej odwiedzających stało się aplikującymi, jednocześnie wybierając tylko te najbardziej wartościowe zgłoszenia – mówi Jacek Krajewski, business development manager w Emplocity.

Komentarze (0)