Startup który umożliwi nastolatkom odkrycie swojej pasji oraz firma pomagająca agencjom zarządzać finansami wygrały trzecią edycję akceleratora startupów ReaktorX.

fot. krawczyk.photo

10 nowych startupów zaprezentowało się ponad 200-osobowej publiczności złożonej z inwestorów i przedstawicieli korporacji w wypełnionym po brzegi warszawskim The Heart Tech. Wszystkie zaczęły swoją przygodę z biznesem zaledwie 10 tygodni wcześniej, aplikując do programu pre-akceleracyjnego ReaktorX. Części z nich udało się już zweryfikować pomysł na biznes i zdobyć pierwszych klientów. 

Zalicza się do nich GOAP, zwycięzca konkursu wg jury, czyli startup który umożliwia nastolatkom wydanie kieszonkowego na rozwijanie swoich pasji.  Kuba i Kasia zauważyli lukę na rynku usług dla dzieci. Gdy dziecko kończy 10 lat nie chce już robić tego co wymyślą rodzice, wolą samemu realizować swoje pomysły. Nie ma jednak platformy która w bezpieczny sposób pozwalałaby mu samodzielnie wybrać zajęcia pozalekcyjne. Tą platformą ma być GOAP, czyli miejsce gdzie każdy nastolatek odnajdzie swoje powołanie.

Z zupełnie innym problemem mierzy się laureat nagrody publiczności, VirtualCFO, założony przez Łotysza, Dimę Medvedjko. Startup obiecuje rozwiązać problem braku płynności finansowej wśród firm działających w modelu agencyjnym, jak software house czy agencje interaktywne. - Prowadzenie firmy przypomina prowadzenie samochodu, z tą różnicą że patrzymy tylko w lusterko - mówi Dima. Jego produkt pozwala w wizualny sposób kontrolować cashflow, co ma pozwolić jego klientom uniknąć finansowych kłopotów. 

Zwycięzcy wg jury, trójka założycieli GOAP | fot. krawczyk.photo

GOAP i VirtualCFO to nie jedyne nagrodzone startupy. Nagrodę od konferencji Impact otrzymał Koreańczyk Seungki, który planuje rozsadzić od środka rynek platform freelancerskich swoim opartym na blockchainie i własnej kryptowalucie FreelancerCoin (zebrał na projekt już milion dolarów w ramach ICO). Z kolei inny partner ReaktorX, agencja MU Interactive, nagrodziła firmę Briefly24, która pracuje nad platformą do prostego zlecania kampanii marketingowych.

Entuzjazm publiczności wzbudził też Stress Hero, czyli fizyczna opaska dla dzieci mająca im pomóc panować nad stresem, a także iLokum, wywracające do góry nogami rynek agencji mieszkaniowych.

Na osobną wzmiankę zasługuje Metis, nowa hi-endowa marka meblowa, której twórca Maciej Leszczyński zaprezentował na scenie pierwszy produkt.

Uczestnicy demo night zgodnie uznali tę edycję ReaktorX za najlepszą z dotychczasowych, na co żadnego wpływu nie miały lejące się z baru przepyszne drinki od Chivas Regal. 

Następna edycja akceleratora startuje jesienią, a początek rekrutacji już w sierpniu!

Komentarze (0)