Twitter wraca do rąk założyciela. CEO podał się do dymisji

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Nastąpią zmiany w kadrze zarządzającej Twitterem. Obecny szef spółki, Dick Costolo podał się do dymisji, a w jego miejsce pojawi się współtwórca serwisu Jack Dorsey. Nowy CEO będzie pełnił tę funkcję tylko przez okres przejściowy i będzie kontynuował działania podjęte przez swojego poprzednika.

Jack Dorsey znów dyrektorem generalnym

Amerykańska sieć społecznościowa Twitter, w ramach której użytkownicy mogą przesyłać swoim znajomym krótkie wiadomości tekstowe, przez ostatnich sześć lata była zarządzana przez Dicka Costolo. We wczorajszym wpisie na Twitterze, CEO spółki poinformował, że podaje się do dymisji, a funkcję dyrektora generalnego od pierwszego lipca będzie pełnić Jack Dorsey, współzałożyciel spółki i członek rady nadzorczej.

Na zdjęciu Jack Dorsey, współzałożyciel Twittera | fot. wikipedia.org CC by 2.0

Jak podaje serwis CNN Money, decyzja Dicka Costolo o rezygnacji ze stanowiska prezesa była dobrowolna. Mający zastąpić go w najbliższym czasie Jack Dorsey będzie CEO tylko przez okres przejściowy, dopóki ekipa rządząca Twitterem nie znajdzie „etatowego” szefa. Jack Dorsey pytany przez dziennikarzy z portalu Business Insider, czy chciałby pełnić tę funkcję na stałe, uniknął bezpośredniej odpowiedzi i stwierdził, że skupi się na razie na zadaniach jakie ma wykonać podczas tymczasowej prezesury.

Ta sama polityka, a co z liczbą użytkowników?

Do obowiązków nowego-tymczasowego CEO będzie należeć pomoc komisji poszukującej „etatowego” szefa w doborze odpowiedniego kandydata oraz kontynuacja działań, które rozpoczął jego poprzednik. Najważniejsze aspekty to koordynacja rozwoju sieci społecznościowej, pozyskiwanie nowych użytkowników oraz generowanie jak najwyższego zysku. Szczególnie istotną kwestią zdaje się być zaangażowanie większej liczby internautów do korzystania z Twittera, których w ostatnim czasie przybywa w bardzo wolnym tempie.

Obecnie serwis skupia 302 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, co w stosunku do roku ubiegłego oznacza wzrost na poziomie 18 procent. Dla porównania ze stosunkowo młodej aplikacji Snapchat codziennie korzysta już 100 milionów użytkowników, z czego aż 65 procent snapchatowitchów to aktywni internauci.