SuperAwesome to brytyjski startup, który powstał w 2013. Jego produktem jest platforma marketingowa, która dostarcza treści reklamowe, które są bezpieczne dla dzieci. Firma korzysta z narzędzi zaangażowania społecznego, uwierzytelniania i kontroli rodzicielskiej. Wśród ponad 300 klientów firmy znajdują się takie marki jak: Activision, Hasbro, Mattel, Lego, Cartoon Network, Spin Master, Nintendo, Bandai, WB, Shopkins Maker Moose Toys, WPP, Omnicom, Dentsu, Niantic i Wildworks.
– W przeszłości Internet został zaprojektowany tak, aby mogli z niego korzystać dorośli, ale obecnie ponad 40 proc. nowych użytkowników to dzieci. Jesteśmy w środku strukturalnej zmiany w budowie Internetu, która wymaga inwestycji w prywatność i kidtech, aby wspierać dzieci. Jest to tak duża zmiana, jak w przypadku przejścia z Internetu stacjonarnego na mobilny – powiedział Dylan Collins, prezes SuperAwesome.
SuperAwesome skorzystał na nowych przepisach
Technologia SuperAwesome pojawiła się w krytycznym momencie dla wielu osób pracujących z aplikacjami dla dzieci, ponieważ rządy wprowadzają i egzekwują szereg nowych przepisów dotyczących ochrony prywatności dzieci, takich jak COPPA (amerykańska zasada ochrony prywatności dzieci w Internecie) i GDPR-K w Stanach Zjednoczonych, a także inne przepisy na głównych rynkach, takich jak Chiny, Brazylia i Indie. Na przykład, w Stanach Zjednoczonych FTC nałożyła na aplikacje takie jak Musical.ly (obecnie TikTok) i YouTube rekordowe grzywny za naruszenie przepisów o ochronie prywatności dzieci.
Zmiany te były okazją dla SuperAwesome, który obecnie jest w pełni dochodowy i zasila ponad 12 miliardów transakcji cyfrowych dla dzieci miesięcznie. W zeszłym roku firma osiągnęła 55 milionów dolarów przychodów i jest na dobrej drodze do osiągnięcia od 80 do 90 milionów dolarów przychodów w 2020 roku, Collins powiedział TechCrunch.
SuperAwesome i Microsoft nie podały szczegółów na temat tego, w jaki sposób obie firmy połączą siły, po przeprowadzeniu strategicznej inwestycji.
– Jesteśmy dumni, że możemy powitać zespół SuperAwesome w portfolio M12. Firma Dylana stworzyła zespół kierujący się misją, którego celem jest zapewnienie dzieciom bezpieczniejszego Internetu – jest to kluczowy priorytet dla pierwszych pokoleń w branży cyfrowej. Biorąc pod uwagę wpływ Microsoftu na przestrzeń zarządzania tożsamością, jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z SuperAwesome – powiedział Nagraj Kashyap, wiceprezes korporacji Microsoft i globalny szef M12, w oświadczeniu na temat finansowania.
Jestesmy ciekawi, jaką dokładnie formę współpracy podejmą obie firmy. Z pewnością będziemy obserwować ich działania, bo zapewne już niebawem ogłoszą nowy kierunek działania.