fot. unsplash.com
#SustainHack to pierwsza taka w Polsce inicjatywa, a Bank BGŻ BNP Paribas jako jeden z partnerów przedsięwzięcia jest prekursorem nowych trendów w zakresie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Przedsięwzięcie jest doskonałym uzupełnieniem strategii Banku BGŻ BNP Paribas, który konsekwentnie od wielu lat realizuje działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i jest otwarty na innowacyjne metody poszukiwania rozwiązań biznesowych. Ponadto, poprzez zaangażowanie się w inicjatywę, Bank zwraca szczególną uwagę na tych klientów, którzy nie są zwolennikami najnowszych trendów technologicznych i obawiają się całkowitej digitalizacji systemów bankowych.
– Dla bardzo wielu osób, w tym starszych i niepełnosprawnych, nowości technologiczne w bankowości są dużym wyzwaniem, szczególnie, że wiążą się z poczuciem bezpieczeństwa finansowego i najzwyczajniej w świecie ograniczeniami fizycznymi, które – nieznane młodym twórcom rozwiązań technologicznych – zazwyczaj są pomijane na etapie tworzenia i wdrażania produktów i usług. Mamy więc do czynienia z paradoksem, gdy dla młodszych użytkowników bankowość mobilna i internetowa to ułatwienie życia, dla starszych – poważne utrudnienie prowadzące do frustracji, czy wręcz wykluczenia. Wierzymy, że ten projekt w partnerstwie z FOB połączy pokolenia i pozwoli młodym projektantom wypełnić lukę technologiczną z myślą o ich dziadkach czy rodzicach – mówi Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Banku BGŻ BNP Paribas.
#SustainHack to konkurs skierowany do kreatywnej społeczności (programistów, grafików, inżynierów, naukowców, marketingowców, startupów i in.), która ma za zadanie w określonym czasie zaprezentować swój pomysł na jedno lub dwa, z wyznaczonych w konkursie wyzwań. Hackathony, czyli maratony programowania, cieszą się ogromnym powodzeniem, a ich uniwersalny charakter pozwala również na realizację strategicznych celów nowoczesnego CSR-u. Hackathon #SustainHack jest organizowany w formie online, dzięki czemu w wydarzeniu mogą uczestniczyć wszyscy – bez względu na lokalizację. Do konkursu można aplikować indywidualnie bądź w zespołach do 5 osób. Uczestnicy na nadesłanie swoich pomysłów mają czas do 5 kwietnia 2018 roku.
Jury, składające się z pracowników firm odpowiedzialnych za strategiczne działania organizacji, wyłoni najlepsze rozwiązania powstałe w trakcie konkursu na podstawie takich kryteriów, jak atrakcyjność rozwiązania, potencjał rozwojowy, użyteczność czy możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców. Do wygrania w każdym wyzwaniu przeznaczona jest nagroda pieniężna w wysokości 10 000 zł. Ponadto, autorzy zwycięskich projektów mają szansę na współpracę z Bankiem BGŻ BNP Paribas w ramach rozwoju i implementacji powstałych w konkursie rozwiązań.
Szczegółowe informacje o inicjatywie można znaleźć na stronie www Konkursu https://challengerocket.com/pl/sustainhack lub na www Forum Odpowiedzialnego Biznesu http://odpowiedzialnybiznes.pl/sustainhack/