Święty Walenty zrobi pivot? Marketingowcy proponują Światowy Dzień Startupów zamiast Walentynek

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Święty Walenty zrobi pivot? Marketingowcy proponują Światowy Dzień Startupów zamiast Walentynek

Udostępnij:

Around PR Studio rozpoczęło inicjatywę mającą na celu zniesienie Walentynek. Zamiast tego święta, zespół agencji sugeruje ustanowienie Światowego Dnia Startupów. Petycja stworzona na stronie internetowej change.org tłumaczy tę inicjatywę faktem, że ruch startupowy od dawna zasługuje na własne, profesjonalne święto obchodzone w skali globalnej. Jak zwraca uwagę Around PR Studio, Walentynki dyskryminują wszystkich samotnych ludzi na świecie i negatywnie wpływają na ich zdrowie psychiczne.

W Kazachstanie 14 lutego od dawna obchodzony jest nieoficjalnie jako Dzień Pracownika Komputerowego. Tego dnia w 1946 roku, pierwszy działający komputer elektroniczny ENIAC I (Electrical Numerical Integrator And Calculator) został zademonstrowany światu naukowemu i wszystkim zainteresowanym. Według opinii zespołu agencji jest to dobra okazja, aby uhonorować pracę wszystkich founderów i specjalistów ds. startupów technologicznych. Jak pokazują przytoczone przez Around PR Studio statystyki, każdego dnia na świecie powstaje średnio 137 000 nowych startupów, a ich łączna liczba osiągnęła już 1 183 miliarda. Według różnych szacunków, startupy generują już od 13 do 20 procent światowego PKB.

Czy Dzień św. Walentego robi ludziom dobrze?

Walentynki, zdaniem wielu psychologów, mają negatywny wpływ na zdrowie psychiczne osób samotnych. Według najnowszych badań i ankiet, liczba osób samotnych na świecie znacznie wzrosła w ostatnich latach. W ciągu ostatnich 20 lat liczba osób, które czują się samotne, podwoiła się. Badanie Meta-Gallup, które objęło ponad 140 krajów, ujawniło, że prawie co czwarta osoba na świecie czuje się samotna, co odpowiada prawie dwóm miliardom ludzi.

Zespół agencji, która promuje firmy technologiczne, rozumie, że inicjatywa zniesienia Walentynek może napotkać opór, ponieważ jest to Å›wiÄ™to o dÅ‚ugiej tradycji i gÅ‚Ä™bokich korzeniach zwiÄ…zanych z miÅ‚oÅ›ciÄ… i romansem. Jednak, jak zauważyÅ‚ Vyacheslav Smirnov, CEO agencji, „to Å›wiÄ™to jest przestarzaÅ‚e, a współczeÅ›ni ludzie stali siÄ™ bardziej Å›wiadomi i nie potrzebujÄ… jednego dnia, aby wyznać miÅ‚ość swojemu partnerowi”. Zespół agencji Around PR Studio prosi wszystkie startupy i specjalistów IT o wsparcie tej petycji i pomoc startupom w znalezieniu wÅ‚asnego miÄ™dzynarodowego Å›wiÄ™ta zawodowego.

Komentarz redakcji MamStartup

Startupy z pewnością potrzebują wielu rzeczy, aby mogły funkcjonować jeszcze lepiej, a tworzone przez nich rozwiązania były bardziej dostępne. Czy jednak święto zawodowe jest tym, czego founderzy potrzebują najbardziej? Nawet jeśli tak by było, to trudno sobie wyobrażać, aby Dzień Startupów mógł zaistnieć tylko na gruzach innego święta. Startupy kojarzą się z kreacją, a nie destrukcją. My w redakcji wolimy świętować sukcesy poszczególnych spółek: czy to w postaci udanych inwestycji, ekspansji, nawiązanych partnerstw czy choćby uzyskaniem tytułu jednorożca, co niedawno udało się spółce ElevenLabs.  A Wy jak sądzicie, czy warto zastąpić Walentynki Światowym Dniem Startupów? Zamierzacie podpisać petycję Around PR Studio?