Na zdjÄ™ciu (od lewej): MichaÅ‚ Żółkiewski i Piotr DylczyÅ„ski, współtwórcy Whirla | fot. materiaÅ‚y prasoweÂ
UrzÄ…dzenie i aplikacjaÂ
Bezprzewodowe Å‚adowarki indukcyjne można zainstalować pod blatem stolika w dowolnym punkcie gastronomicznym, bibliotece albo centrum handlowym. – Ostatnio naszym produktem zainteresowaÅ‚a siÄ™ firma, która chce umieÅ›cić Å‚adowarki w przestrzeni swojego biura, wykorzystujÄ…c aplikacjÄ™ do komunikacji wewnÄ™trznej miÄ™dzy pracownikami – mówi dyrektor generalny Whirla MichaÅ‚ Żółkiewski.Â
Opracowane przez jego zespół rozwiÄ…zanie jest kompatybilne z programem, który sÅ‚uży do dwóch rzeczy. Po pierwsze: pozwala użytkownikom znaleźć lokale, gdzie można naÅ‚adować bezprzewodowo telefon albo tablet. Po drugie: umożliwia wÅ‚aÅ›cicielom tych punktów, wysyÅ‚anie swoim goÅ›ciom krótkich wiadomoÅ›ci, które pojawiÄ… siÄ™ na ekranach ich smartfonów. MogÄ… na przykÅ‚ad zawierać link do profilu na Facebooku albo informacjÄ™ o dostÄ™pnych promocjach. Â
Program pilotażowy
Oprócz tego, że przedstawiciele Whirla dostarczajÄ… swoim klientom urzÄ…dzenia, to także samodzielnie je instalujÄ… i wdrażajÄ… technologiÄ™. – Drugim filarem naszej oferty jest dostÄ™p do panelu administratorskiego z możliwoÅ›ciÄ… wysyÅ‚ania komunikatów, za który pobieramy miesiÄ™cznÄ… subskrypcjÄ™ – dodaje MichaÅ‚ Żółkiewski.Â
Chwali siÄ™, że w ubiegÅ‚ym roku uruchomiÅ‚ program pilotażowy w lokalu znajdujÄ…cym siÄ™ na Rynku Starego Miasta w Warszawie. DziÄ™ki temu zweryfikowaÅ‚ zaÅ‚ożenia projektu i sprawdziÅ‚ zainteresowanie klientów. Do tego dopasowaÅ‚ rozwiÄ…zanie do różnych rodzajów punktów, w których w przyszÅ‚oÅ›ci ma znaleźć siÄ™ system Whirla. I tak na przykÅ‚ad poza nadawaniem komunikatów, wÅ‚aÅ›ciciele lokali mogÄ… również monitorować i analizować strefy wybierane przez goÅ›ci oraz mierzyć czas pobytu.Â
Integracja z oprogramowaniem POSÂ
PrzedsiÄ™biorca skupia siÄ™ teraz przede wszystkim na kolejnych wdrożeniach. – RozpoczÄ™liÅ›my rozmowy dotyczÄ…ce możliwoÅ›ci integracji naszego systemu z oprogramowaniem POS w lokalach gastronomicznych. Nasze urzÄ…dzenia, dziÄ™ki indywidualnej identyfikacji, dajÄ… możliwość podpiÄ™cia konkretnego rachunku i pÅ‚atnoÅ›ci z aplikacjÄ…. Mamy nadziejÄ™, że dziÄ™ki nam nie tylko naÅ‚adujecie swoje telefony podczas lunchu, ale także nie bÄ™dziecie musieli czekać na kelnera z rachunkiem – mówi.Â
Ponadto stara siÄ™ wprowadzić swój system do przestrzeni publicznej i komunikacji miejskiej. Efekt tego ma być taki, że jadÄ…c autobusem albo tramwajem, bÄ™dziemy mogli naÅ‚adować bateriÄ™ telefonu w zamian za pozwolenie na wyÅ›wietlanie reklam na ekranach naszych urzÄ…dzeÅ„.Â
PlanyÂ
– Do końca półrocza skupiamy się na wyposażeniu kolejnych lokalizacji w nasz system. Z uwagi na początkowy etap, chcemy udostępnić nasze rozwiązanie w różnorodnych przestrzeniach, tak żeby pokazać potencjał jaki niesie za sobą komfort bezprzewodowego ładowania telefonu. Chcemy także wprowadzić pilotaż w przestrzeni publicznej i rozpocząć integrację z systemami płatności – mówi Michał Żółkiewski. Dodaje, że będzie pracować nad rozwojem technologii, aby w przyszłości było możliwe ładowanie również większych urządzeń.