Jak to działa?
Bartosz Rychlicki – CEO Quantum CX: – System, dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem. System jest tak stworzony, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać. Tutaj jest szereg benefitów, jest ich całkiem sporo. Zacznę od najbardziej przyziemnych. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Czyli dana placówka zbiera, np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym. To jest drugi benefit. Trzeci to poprawa atmosfery w miejscu pracy. Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani, jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby.
Umowę dotyczącą instalacji sensorów podpisał Urząd Miasta Sopot ze start-upem z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia – Quantum CX. Celem przedsięwzięcia jest budowanie dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące. Urząd chce w ten sposób zachęcić pracowników Urzędu oraz mieszkańców do wzajemnej życzliwości – dodaje Bartosz Rychlicki.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia przyszłości
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida. – To tam zauważyliśmy że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery – podsumowuje BartoszRychlicki.
fot. mat. pras. Quantum CX/https://www.facebook.com/QuantumCX/