Szukasz inwestora? Trwa nabór do EIT Digital Venture

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

EIT Digital Venture

Udostępnij:

Trwający właśnie nabór do EIT Digital Venture to duża szansa dla małych zespołów z obszaru deep tech. W grze jest dotacja do 25 tys. EUR, pomoc w poszukiwaniu inwestora oraz wsparcie w rozwijaniu własnego MVP i zakładaniu startupu.

Największą zaletą EIT Digital Venture są małe wymagania rekrutacyjne. Większość otwieranych naborów kierowana jest do doświadczonych już spółek, które mogą pochwalić się rynkowym doświadczeniem, rozwiniętym produktem czy rozbudowanym zespołem zatrudnionych ekspertów. Tymczasem w prowadzonym przez Inkubator Technologiczny Krakowskiego Parku Technologicznego naborze do EIT Digital Venture jest na odwrót: o dotację i wsparcie można ubiegać się, nie mając za sobą wielkich zasobów.

Pomoc na start

– Do składania aplikacji zapraszamy niewielkie, interdyscyplinarne i nie będące jeszcze firmami zespoły, które na tym etapie swojej działalności mają opracowany innowacyjny pomysł, Proof of Concept czy prototyp własnego rozwiązania. Jurorzy będą oceniać Wasz potencjał na wprowadzenie rzeczywistej, pozytywnej zmiany w takich obszarach jak Digital Industry, Digital Tech, Digital Wellbeing, Digital Finance or Digital Cities – zachęca Sonia Bazan, kierowniczka Inkubatora Technologicznego.

Wymagania zostały świadomie dopasowane do możliwości tych innowatorów, którzy zwyczajowo są pomijani i wykluczeni z możliwości starania się o finansowe wsparcie ze względu na zbyt wczesną fazę projektu. Przystępując do naboru EIT Digital Venture, polskie deep techy, w tym także uczelniane spinoffy czy spinouty stają przed realną szansą na pozyskanie pomocy, umożliwiającej im zaistnienie na rynku.

Dobrze rozumiane wsparcie

Na jakie benefity mogą dokładnie liczyć te badawcze zespoły, które przejdą I etap rekrutacji? Lista jest długa. Na jej szczycie znajduje się bezzwrotna dotacja, która może sięgnąć nawet i 25 tysięcy euro. Równie istotne z punktu widzenia aplikującego jest zapisane w programie wsparcie dotyczące pozyskania pierwszego inwestora. W zakres preakceleracji w EIT Digital Venture wchodzi również zaangażowanie ekspertów we wprowadzaniu zespołu na salony polskiego technologicznego ekosystemu startupów. Kolejnymi benefitami gwarantowanymi dla zwycięskich drużyn będzie eksperckie wsparcie przy zakładaniu własnego startupu deep tech, a także rozwijaniu firmowego MVP (Minimum Viable Product).

– EIT Digital Venture skutecznie uzupełnia lukę na rynku programów akceleracyjnych. Jest on precyzyjnie ukierunkowany na tę grupę innowatorów, którzy nie zdążyli jeszcze założyć własnego startupu lub skomercjalizować swojego rozwiązania. Dzięki eksperckiemu wsparciu zapewnianemu przez doświadczonych mentorów oraz biznesowych konsultantów deep techy wchodzące dopiero na rynek zyskują okazję, by nie musieć uczyć się na własnych błędach, a raczej skorzystać z bezcennych porad – zaznacza Sonia Bazan.

Dodatkową zachętą dla aplikujących jest to, że będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług Krakowskiego Parku Technologicznego. Rozbudowany i doświadczony ekosystem Parku od dawna pomaga startupom, także tym początkującym.

EIT Digital Venture

Piękne i prawdziwe

Po takim wyliczeniu zalet naboru EIT Digital Venture, budzi się zapewne myśl ze znanym powiedzeniem: „to zbyt piękne, aby było prawdziwe”. Na szczęście, za realnością prowadzonego przez Inkubator Technologiczny KPT naboru świadczą twarde fakty. Jest to już czwarta odsłona tego programu. Do tej pory do rekrutacji przystąpiło ponad 100 polskich zespołów, do akceleracji wybranych zostało 17, z których powstało 14 firm.

Intensywny, 8-tygodniowy program mentoringowy prowadzony dla zespołów korzystających ze wsparcia EIT Digital Venture przyniósł im konkretne rezultaty. Niektóre spółki pozyskały inwestorów, inne wzmocniły się na tyle, że mogły skorzystać z form wsparcia stworzonych dla startupów na dalszym etapie rozwoju – np. z akceleracji.

– Dzięki programowi EIT Digital, udało nam się dokończyć wersję MVP aplikacji, z którą planujemy wejść na rynek. Dzięki wsparciu mentorów jesteśmy dużo lepiej przygotowani i wiemy, w jakim kierunku prowadzić dalsze działania sprzedażowe i marketingowe – mówił na zakończenie jednej z poprzednich edycji Tomasz Marcińczyk CEO oraz założyciel Restimo, którego flagowym produktem jest RestPay.

Zwieńczeniem każdej edycji programu jest Pitch Day. Podczas tego wydarzenia zespoły prezentowały efekty swoich prac i pomysły na biznes przed reprezentantami funduszy inwestycyjnych, co było dodatkową promocją dla początkujących innowatorów. Także i ta, czwarta odsłona EIT Digital Venture będzie miała takie zakończenie.

Lepiej pilnować kalendarza

Nabór do programu EIT Digital Venture trwa do 16 kwietnia. Wszystkie informacje o programie, a także uproszczony formularz rejestracyjny jest dostępny pod tym adresem.

 

Artykuł reklamowy powstał we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym