Żabka nawiązała współpracę ze startupem technologicznym AiFi, w ramach której spółka wprowadzi całodobowe sklepy bez kas, wykorzystujące rozwiązania sztucznej inteligencji.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Podczas konferencji NRF w Nowym Jorku Żabka ogłosiła nawiązanie współpracy ze startupem technologicznym AiFi, w ramach której spółka wprowadzi nowy format sklepów bez kas, wykorzystujący rozwiązania sztucznej inteligencji.

Jak zapowiedziano podczas konferencji, w najbliższych miesiącach firmy mają opracować prototyp nowego sklepu i zaprezentować go klientom, by w niedalekiej przyszłości zastosować taki format na szeroką skalę. Ponadto Żabka planuje rozwój formatu sklepów kontenerowych, które do tej pory lokalizowała m.in. sezonowo w nadmorskich kurortach. 

AiFi tworzy zautomatyzowane rozwiązania dla detalistów chcących wdrażać zaawansowane innowacje. Dla Żabki zaprojektowane zostaną nowe rozwiązania, które wzbogacą obecne sklepy o nową ścieżkę zakupu dla klienta, z pominięciem kasy, jednocześnie zachowując tradycyjną obsługę sprzedawcy. Tego typu placówki będą korzystać z technologii sztucznej inteligencji AiFi, łącząc informacje z czujników i kamer, tak aby umożliwić zakupy z pominięciem kasy. Technologia ta korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji do analizy danych w czasie rzeczywistym, rozpoznania różnych działań klientów oraz produktów.

Koncept samoobsługowego sklepu Żabka to projekt kontenera, niemal gotowego do podłączenia, który może działać bez personelu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ta sama technologia będzie wdrożona w nowych sklepach, jak i w tych unowocześnianych. Projekt AiFi został w pełni dostosowany do wysokich norm prawnych obowiązujących w Europie, by być w pełni bezpieczny i nie naruszać prywatności klientów.

Czytaj też: W Poznaniu rusza bezobsługowy i całodobowy supermarket

Przymierzalnie przyszłości z interaktywnymi lustrami umożliwiającymi płatność w Blue City

Eobuwie.pl prezentuje nową usługę esize.me, która dobierze buty w oparciu o skan 3D stóp

źródło: digitaljournal.com

Komentarze (0)