The Village wyrusza na podbój zagranicznych rynków, zaczynając od Barcelony. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało przede wszystkim duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielka konkurencja.
– Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci. Wierzymy, że wdrożenie naszych usług na rynku hiszpańskim to krok w kierunku globalnego rozwoju sektora opieki nad dziećmi – mówi CEO The Village, Aleksandra Kozera.
SaaS-enabled marketplace
Startup kieruje usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć najlepszą opiekę dla dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Village to SaaS-enabled marketplace, umożliwiający znalezienie miejsca dla najmłodszych w jednym z wielu przedszkoli i żłobków. Dzięki temu rodzice mają dostęp do najlepszych usług, a lokalni przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje zyski. Platforma zapewnia też wsparcie istniejących już placówek w znalezieniu odpowiedniego kierunku rozwoju działalności oraz zaplecze w postaci wiedzy i porad z zakresu opieki nad dziećmi.
– W obliczu rosnącej liczby pracujących rodziców, którzy szukają sprawdzonych żłobków i przedszkoli, sektor opieki staje się coraz bardziej strategiczny. Staramy się wprowadzać nasze rozwiązania z myślą o poprawie jakości życia rodzin oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody najmłodszych – podkreśla Aleksandra Kozera.
Runda finansowania
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. Startup podjął także współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i 150 w Katalonii. W 2022 roku The Village pozyskał rundę finansowania w wysokości 3,5 mln euro od funduszy Movens Capital, 500 Startups, Tilia Impact Ventures i Credo Ventures. Ta inwestycja pozwoli na dalszy rozwój zagraniczny oraz wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
– Planujemy wejść na kolejne rynki. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village – dodaje Kozera.