Jak działa HearMe
HearMe oferuje wsparcie psychologiczne online dla pracowników. Każdy pracownik może założyć anonimowe konto w aplikacji HearMe. Następnie zostaje mu przypisany najbardziej pasujący terapeuta/psycholog i od tego momentu pracownik ma dostęp do kalendarza specjalisty i już może umówić się na wizytę video, telefoniczną lub messaging.
Usługa jest anonimowa, a pracodawca dostaje tygodniowe raporty pokazujące zużycie aplikacji przez pracowników bez podawania ich tożsamości. Ponadto, HearMe zajmuje się szerzeniem edukacji o zdrowiu psychicznym organizując webinary i warsztaty dla firm.
Jak powstało HearMe
HearMe tworzy Kasia Gryzło (CEO i CMO), Michał Pośnik (COO i Head of Sales) oraz Paweł Pierścionek (CTO). Team spotkał się w programie inkubacyjnym Demium. Tam został wypracowany pomysł i poprowadzona faza MVP.
– Zaczęliśmy działać parę miesięcy przed pandemią. Wiosną 2020 roku mieliśmy gotową podstawową wersję aplikacji i ruszyliśmy z MVP zapraszając do współpracy pierwsze firmy. Zbudowanie trakcji zajęło nam parę miesięcy, ale od Q4 2020 widzimy ogromne zainteresowanie naszą ofertą – wspomina CEO HearMe, Kasia Gryzło.
Co motywuje team HearMe do działania? – Chcemy, by Polacy przestali być najbardziej zestresowanymi pracownikami w UE. Chcemy, by już nikogo nie bolał brzuch na myśl o poniedziałku. Chcemy, żeby zdrowie psychiczne było brane na serio. W pracy i w domu. Każdy z naszej trójki ma osobistą historię związaną z kryzysem. Wiemy, jak duże piętno zostawia w człowieku na całe życie – odpowiada Kasia Gryzło.
Popularyzacji takich benefitów pracowniczych jak HearMe sprzyja coraz większa otwartość na temat zdrowia psychicznego w Polsce. Zauważamy, że od czasu pandemii coraz częściej i głośniej mówimy o wpływie lockdownu na nasze samopoczucie.
Michał Pośnik COO i Head of Sales zaznacza: – Sporo się już zmieniło w tym temacie: rośnie świadomość, zrozumienie i otwartość. Coraz częściej zdarza się, że osoby z ramienia firmy, z którymi rozmawiamy, na wstępie mówią, że same korzystają z takiej pomocy. Nie wstydzą się powiedzieć wprost, że to jest absolutnie normalna sprawa. Idziesz na siłownię po to, żeby zadbać o zdrowie fizyczne, a do psychologa, by zadbać o głowę i poukładać sobie w niej pewne rzeczy. Jednak jeszcze długa droga przed nami.
Plany na przyszłość
Wygląda na to, że HearMe ma ugruntowane miejsce w swojej niszy w Polsce. Jeśli chodzi o dalszy rozwój i wykorzystanie pozyskanego 100 tys.euro inwestycji, Kasia Gryzło wskazuje dwa kierunki:
Pierwszy to ekspansja międzynarodowa. HearMe planuje wejście na rynek brytyjski już w kwietniu. Znaczna część inwestycji zostanie przeznaczona na sprzedaż i marketing w Wielkiej Brytanii.
Kolejny obszar to rozwój produktu. HearMe jest właśnie na etapie zbierania feedbacku od specjalistów HR. Chcą wykorzystać te dane do stworzenia narzędzia, które da większą elastyczność i sprawczość działowi HR nad kształtowaniem strategii wellbeingu w firmie.