Think Bigger inwestuje 100 000 euro w HearMe – polski startup mental health

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Think Bigger inwestuje 100 000 euro w HearMe – polski startup mental health

Udostępnij:

Na początku lutego HearMe oferujące wsparcie psychologiczne online jako benefit pracowniczy zamknęło inwestycję pre-seed z hiszpańskim funduszem VC Think Bigger Capital.

Jak działa HearMe

HearMe oferuje wsparcie psychologiczne online dla pracowników. Każdy pracownik może założyć anonimowe konto w aplikacji HearMe. Następnie zostaje mu przypisany najbardziej pasujący terapeuta/psycholog i od tego momentu pracownik ma dostęp do kalendarza specjalisty i już może umówić się na wizytę video, telefoniczną lub messaging.

Usługa jest anonimowa, a pracodawca dostaje tygodniowe raporty pokazujące zużycie aplikacji przez pracowników bez podawania ich tożsamości. Ponadto, HearMe zajmuje się szerzeniem edukacji o zdrowiu psychicznym organizując webinary i warsztaty dla firm.

Jak powstało HearMe

HearMe tworzy Kasia Gryzło (CEO i CMO), Michał Pośnik (COO i Head of Sales) oraz Paweł Pierścionek (CTO). Team spotkał się w programie inkubacyjnym Demium. Tam został wypracowany pomysł i poprowadzona faza MVP.

Zaczęliśmy działać parę miesięcy przed pandemią. Wiosną 2020 roku mieliśmy gotową podstawową wersję aplikacji i ruszyliśmy z MVP zapraszając do współpracy pierwsze firmy. Zbudowanie trakcji zajęło nam parę miesięcy, ale od Q4 2020 widzimy ogromne zainteresowanie naszą ofertą wspomina CEO HearMe, Kasia Gryzło.

Co motywuje team HearMe do działania? Chcemy, by Polacy przestali być najbardziej zestresowanymi pracownikami w UE. Chcemy, by już nikogo nie bolał brzuch na myśl o poniedziałku. Chcemy, żeby zdrowie psychiczne było brane na serio. W pracy i w domu. Każdy z naszej trójki ma osobistą historię związaną z kryzysem. Wiemy, jak duże piętno zostawia w człowieku na całe życie odpowiada Kasia Gryzło.

Popularyzacji takich benefitów pracowniczych jak HearMe sprzyja coraz większa otwartość na temat zdrowia psychicznego w Polsce. Zauważamy, że od czasu pandemii coraz częściej i głośniej mówimy o wpływie lockdownu na nasze samopoczucie.

Michał Pośnik COO i Head of Sales zaznacza: Sporo się już zmieniło w tym temacie: rośnie świadomość, zrozumienie i otwartość. Coraz częściej zdarza się, że osoby z ramienia firmy, z którymi rozmawiamy, na wstępie mówią, że same korzystają z takiej pomocy. Nie wstydzą się powiedzieć wprost, że to jest absolutnie normalna sprawa. Idziesz na siłownię po to, żeby zadbać o zdrowie fizyczne, a do psychologa, by zadbać o głowę i poukładać sobie w niej pewne rzeczy. Jednak jeszcze długa droga przed nami.

Plany na przyszłość

Wygląda na to, że HearMe ma ugruntowane miejsce w swojej niszy w Polsce. Jeśli chodzi o dalszy rozwój i wykorzystanie pozyskanego 100 tys.euro inwestycji, Kasia Gryzło wskazuje dwa kierunki:

Pierwszy to ekspansja międzynarodowa. HearMe planuje wejście na rynek brytyjski już w kwietniu. Znaczna część inwestycji zostanie przeznaczona na sprzedaż i marketing w Wielkiej Brytanii.

Kolejny obszar to rozwój produktu. HearMe jest właśnie na etapie zbierania feedbacku od specjalistów HR. Chcą wykorzystać te dane do stworzenia narzędzia, które da większą elastyczność i sprawczość działowi HR nad kształtowaniem strategii wellbeingu w firmie.